Google Analytics for litt øvede, kurs 13. og 20. november 2019

2-dagers kurs som bygger på eksisterende grunnleggende kjennskap til Google Analytics, og hjelper deg å ta kunnskapen til neste nivå.

Dette kurset er det samme som de første to dagene av Google Analytics sertifiseringskurs, og er et tilbud til deg som ønsker denne kunnskapen, men ikke trenger den endelige sertifiseringen.

Etter endt kurs skal du ha kunnskapen du trenger for å kunne ta Google Analytics i mer utvidet bruk.

Dette kurset er et videregående kurs i forhold til vårt grunnleggende kurs i Google Analytics, og passer for deg som allerede kjenner og bruker de vanligste standardrapportene, men ønsker mer kunnskap og å kunne tilpasse Google Analytics mer i forhold til egne behov.

Klikk her for å bestille plass på dette kurset

Kurset dekker blant annet:

Grunnleggende begreper i Google Analytics:

  • Dimensjoner og beregninger
  • Forskjellige cookies som Google Analytics setter
  • Selve sporingsmetoden

Google Tag Manager

  • Hva er Variables, Triggers, og Tags?
  • Hvordan få til IP-anonymisering?
  • Hendelsessporing (event tracking) og sporingspixler

Rapporter

  • Innebygde rapporter
  • Tilpassede rapporter
  • Dashboards

Målgruppedata

  • Demografi og interessemålinger
  • Regulære uttrykk, en introduksjon
  • Mobile enheter, nettlesere og operativsystemer

Trafikkmålinger

  • Kampanjesporing og kampanjemålinger – UTM-tagging
  • Søkeord + sporing av effekt av sosiale medier
  • Google AdWords-data

Konverteringssporing

  • Google Analytics for nettbutikker
  • Definering av mål og målverdier
  • Flerkanalstrakter og attribusjon
Kursleder : Marius Vetaas Thomassen
Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Arvato og Norsk Tipping. Han har også tidligere arbeidet i Google i Irland, og er til daglig ansatt om leder for analyse i RED Performance.
Kursleder : Pål Krister Johansen
Pål er dataingeniør fra Høgskolen i Østfold, og jobber til daglig i analyseavdelingen i RED Performance der han analyserer nettstedsdata fra både større og mindre bedrifter. Hans spesialområde er teknisk oppsett, teknisk sporing av nettstedsdata og Google Tag Manager. Pål har ellers også bakgrunn fra AVIS og Relacom.

 

Kursinformasjon

Kursdato:onsdag 13. november, 2019 til onsdag 20. november, 2019
Kurstidspunkt:kl. 09.00
Kurssted:Webgruppen AS, Strandgaten 19, 0152 Oslo. Se kart og veibeskrivelse
Kursavgift:kr. 9850,- inkludert kursmateriell og lunsj. *

2 dagers kurs

Kurset går over 2 hele arbeidsdager. Avhengig av kurs kan dette være 2 dager i rekkefølge eller 1 ukedag pr. uke i 2 uker. Denne informasjonen finnes i den øvrige kursomtalen.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

Krever tilgang til tjeneste

Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.

Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.

* Kurspåmelding er bindende. Se våre salgsbetingelser.

Kurset holdes 13. og 20. november 2019  kl. 09.00-15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Prisen for kurset er kr 9850,- inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på kurset ved å fylle ut skjemaet under:

2019-11-13 - Google Analytics for litt øvede

Ja takk, jeg melder meg på kurset. Faktura sendes oppgitt adresse. Påmeldingen er bindende.