Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Google Analytics for markedsførere, kurs 5. juni 2014

Dette er kurset for deg som ønsker å drive målrettet markedsføring gjennom måling med Google Analytics og optimalisering deretter.

Analytics_markedsførereGoogle Analytics er et meget effektivt verktøy for innholdsforbedring, og kan hjelpe deg som driver informasjonsformidling å forbedre effekten av nettstedet.

Klikk her for å delta på kurs i Google Analytics for markedsførere

Kurset dekker blant annet:

Gode og dårlige kampanjer

  • Hvordan bruke Google Analytics til å identifisere kampanjer som virker godt?
  • Hvordan bruke Google Analytics til å identifisere kampanjer som ikke gir ROI?
  • Arbeid med å finne konkrete forbedringsmuligheter for enkeltkampanjer.

Inbound marketing og innholdsmarkedsføring

  • Måling av organisk trafikk fra Google.
  • Hvem er de lønnsomme samarbeidspartnerne?
  • Hvor er det innhold bør plasseres og syndikeres for å skape effekt?

Brukerstrømmer og sider

  • Hvordan beveger bruker seg gjennom nettstedet ditt?
  • Hvordan tolke visualiseringen av brukerstrømmer og stier.
  • Hvordan arbeide for å lede bruker bevisst mot konverteringspunkter.

Måling av effekt fra sosiale medier

  • Hvilke sosiale medier gir deg trafikk inn til nettstedet?
  • Hvilke sosiale medier gir konvertering?
  • Hvilke sosiale medier bør du satse sterkere i?

Verktøy og rutiner

  • Hvilke målinger bør du monitorere over tid?
  • Hvordan sette opp gode og relevante dashbord i Google Analytics.
  • Rapportering og KPI’er
Annette Kallevig
Kursleder : Annette Kallevig
Annette er en meget erfaren webmarkedsfører med fartstid fra reklamebyråer både i Norge og i New York. Hun driver nå byrået WebROI i Oslo, som spesialiserer seg på LEAN markedsføring der tiltak løpende justeres etter erfaring og målbare resultater. Hennes faglige spesialitet er ROI-vurdering, kommunikasjon, markedsføring og strategi i sosiale medier.

 

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

Krever tilgang til tjeneste

Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.

Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.

Krever internett

Enkelte av våre kurs krever tilgang til internett, enten via laptop, nettbrett eller mobiltelefon.

Vi har trådløs internettilgang i våre lokaler som alle våre kursdeltakere kan benytte seg av. Nettverksnavn og passord finnes oppslått i kurslokalene.

 

Kurset forutsetter at deltaker har med egen laptop og har tilgang til Google Analytics på eget nettsted.

Kurset arrangeres 5. juni 2014 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs