Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Google Analytics, grunnleggende kurs 9. februar 2016

Lær å bruke gratisverktøyet Google Analytics til å skape målbare forbedringer på ditt nettsted.

Illustrasjon Google analytics grunnkursKlikk her for å delta på grunnleggende kurs i Google Analytics

Webanalyse gir svar på konkrete spørsmål om sidene dine, blant annet disse:

  • Hvor gode er sidene egentlig?
  • Hvor fornøyde er brukerne?
  • Hvilke sider fungerer best?
  • Hvor kommer brukerne fra?
  • Hva har brukerne søkt etter på søkemotorer før de kommer til deg?
  • Hvor gir brukerne opp?
  • Hvor godt fungerer kjøpstransaksjoner og overtalelsestrakter?

I dette nybegynnerkurset får du en grunnleggende innføring i verktøyet Google Analytics i praktisk bruk:

Oppsett av Google Analytics

  • Slik får du Google Analytics på ditt nettsted
  • Hvordan finne ut om du allerede har Google Analytics?
  • Pålogging og daglig bruk

Oversikt og dashboard

  • Hva er de viktigste tallene å følge med på?
  • Hva forteller tallene deg?
  • Hvordan sette opp dashbord som gir deg nøkkelinformasjon ved et øyekast?

Innholdsstatistikk

  • Slik finner du det mest populære innholdet ditt
  • Dette forteller innholdstallene om hvor gode de enkelte artiklene er
  • Hvordan bruke innholdsstatistikk til målrettet forbedring?

Trafikktall

  • Slik leser du av hvor brukerne kommer fra
  • Hva forteller disse tallene deg egentlig?
  • Hvordan bruke trafikktall til målrettet økning av trafikken

Etter endt kurs skal du være i stand til å bruke Google Analytics på egne websider og trekke ut relevante standardrapporter.

Kurset forutsetter at deltaker har med egen laptop og har tilgang til Google Analytics på eget nettsted. 

Dette kurset er ment som en grunnleggende innføring for deg som er ny på Google Analytics. Er du mer øvet, anbefaler vi deg i stedet å delta på videregående kurs i Google Analytics, hvor du kan arbeide videre med egne tall.

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

Krever tilgang til tjeneste

Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.

Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.

Krever internett

Enkelte av våre kurs krever tilgang til internett, enten via laptop, nettbrett eller mobiltelefon.

Vi har trådløs internettilgang i våre lokaler som alle våre kursdeltakere kan benytte seg av. Nettverksnavn og passord finnes oppslått i kurslokalene.

Kurset holdes 9. februar 2016 kl. 9.00-15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under: