Google Analytics – videregående digitalt kurs 4. februar 2021

Dette er et mer avansert kurs for deg som allerede kan det grunnleggende om webanalyse, men vil tilpasse målingene bedre, sette opp Google Data Studio og finne optimaliseringsmuligheter.

Symbol - digitalt dagskursKurset holdes digitalt via Zoom. Du får også tilgang til video av kurset i etterkant. Les mer om gjennomføring av digitale dagskurs her.

Etter endt kurs skal du kunne sette opp skreddersydde rapporter i Google Analytics, sette opp Google Data Studio, lage tilpassede dashbord, eventsporing  og mer.

Klikk her for å delta på kurset Google Analytics – videregående kurs

NB! Dette kurset krever at du allerede kjenner grunnleggende bruk og standardrapportene i Google Analytics. Kurset egner seg for deg som vil gå dypere i webanalysen, se kanaler mer i lys av hverandre og drive systematisk, datadrevet forbedring av websidene dine.

Kurset dekker blant annet:

Standardrapporter og mulige utvidelser

  • Rask gjennomgang av viktige standard-rapporter
  • Konverteringer – mål og transaksjoner
  • Bruk av sekundær-dimensjoner

Tilpassede rapporter

  • Dimensjoner og Metrics – byggeklossene i en rapport
  • Når har du behov for spesialrapporter?
  • Hvordan sette opp og konfigurere dine egne rapporter

Segmenter

  • Hva er et segment i Google Analytics og når bør du bruke det?
  • Hvordan lage segmenter?
  • Hvordan lese og tolke rapportene?

Hendelsessporing / event tracking

  • Hva bør måles som events?
  • Event-struktur: Category, Action og Label
  • Hvordan jobbe med rapportene?

Google Data Studio

  • Hva er et dashboard?
  • Lag ditt eget dashboard med relevante målinger og visualiseringer
  • Hvordan jobbe løpende med monitorering?

Kurset er praktisk orientert, så vi anbefaler at kursdeltagere har tilgang til å se og modifisere sin egen Google Analytics-konto, slik at de kan gjøre relevante tilpasninger og oppsett.

Kursleder : Terje Riksaasen
Terje har jobbet med webanalyse i 20 år. Åtte år i Telenor, deretter i 12 år som konsulent i Halogen, Re:Media og hans eget Riksaasen Consulting. Han jobber nå også for Bufdir. Terje har bred erfaring med Google Analytics og Google Data Studio, og har holdt mange kurs og foredrag om webanalyse. Han har også jobbet som journalist, og som analytiker har han et spesielt fokus på optimalisering av innhold.

Kurset holdes 4. februar 2021  kl 09.00 – 15.30 som digitalt dagskurs. Prisen for kurset er kr 1990,-

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

2021-02-04 Google Analytics - videregående kurs

Ja takk, jeg melder meg på kurset. Faktura sendes oppgitt adresse. Påmeldingen er bindende.

Kurspåmeldinger er bindende. Se våre salgsbetingelser for mer informasjon.