Google Analytics – videregående digitalt kurs 30. november 2021

Dette er et mer avansert kurs for deg som allerede kan det grunnleggende om webanalyse, men vil tilpasse målingene bedre, sette opp Google Data Studio og finne optimaliseringsmuligheter.

Symbol - digitalt dagskursKurset holdes digitalt via Zoom. Du får også tilgang til video av kurset i etterkant. Les mer om gjennomføring av digitale dagskurs her.

Etter endt kurs skal du kunne sette opp skreddersydde rapporter i Google Analytics, sette opp Google Data Studio, lage tilpassede dashbord, eventsporing  og mer.

Klikk her for å delta på kurset Google Analytics – videregående kurs

NB! Dette kurset krever at du allerede kjenner grunnleggende bruk og standardrapportene i Google Analytics. Kurset egner seg for deg som vil gå dypere i webanalysen, se kanaler mer i lys av hverandre og drive systematisk, datadrevet forbedring av websidene dine.

Kurset dekker ikke den nye versjonen Google Analytics 4, da man foreløpig fremdeles anbefaler den nåværende versjonen som hovedverktøy. Webgruppen vil ventelig tilby kurs i GA4 fra høsten 2021.

Kurset dekker blant annet:

Standardrapporter og mulige utvidelser

  • Rask gjennomgang av viktige standard-rapporter
  • Konverteringer – mål og transaksjoner
  • Bruk av sekundær-dimensjoner

Tilpassede rapporter

  • Dimensjoner og Metrics – byggeklossene i en rapport
  • Når har du behov for spesialrapporter?
  • Hvordan sette opp og konfigurere dine egne rapporter

Segmenter

  • Hva er et segment i Google Analytics og når bør du bruke det?
  • Hvordan lage segmenter?
  • Hvordan lese og tolke rapportene?

Oversikter og dashbord

  • Hva er et dashboard?
  • Lag ditt eget dashboard med relevante målinger og visualiseringer
  • Hvordan jobbe løpende med monitorering?

Google Data Studio

  • Hvordan få inn data fra andre kilder?
  • Fyll en dashboard-mal med dine egne data
  • Skreddersy dashboardet med dine egne rapporter og design

Kurset er praktisk orientert, så vi anbefaler at kursdeltagere har tilgang til å se og modifisere sin egen Google Analytics-konto, slik at de kan gjøre relevante tilpasninger og oppsett.

Kursleder : Marius Vetaas Thomassen
Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.

Kurset holdes 30. november 2021  kl 09.00 – 15.30 som digitalt dagskurs. Prisen for kurset er kr 2750,-

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

2021-11-30 Google Analytics videregående digitalt kurs

Ja takk, jeg melder meg på kurset. Faktura sendes oppgitt adresse. Påmeldingen er bindende.

Kurspåmeldinger er bindende. Se våre salgsbetingelser for mer informasjon.