Google på 1-2-3, kurs 3. juni 2013

Dette er et halvdags introduksjonskurs til søkemotoren Google, annonsering med Google AdWords og måling med Google Analytics.

Google_123Google er i dag verdens største aktør når det gjelder å skaffe kunder og interessenter til dine websider, enten du er en nettbutikk, en tjenesteleverandør eller en offentlig etat.

I dette konsentrerte 3-timers kurset får du en grunnleggende innføring i Google for deg som driver et nettsted:

Google søkemotor

  • Hvordan bli funnet når bruker søker?
  • Slik får du gode oppføringer uten å betale for det
  • Hvordan finne ut hva brukerne søker etter

Google AdWords

  • Hvordan fungerer annonsering på Google?
  • Slik setter du opp egne kampanjer
  • Tips for gode annonser

Google Analytics

  • Hvorfor bør du ha webstatistikk på nettstedet ditt?
  • Finn ut hvor mange brukere du har og hva de gjør på nettstedet
  • Slik bruker du Google Analytics til å forbedre websidene

Dette kurset krever ingen spesielle forkunnskaper utover alminnelig nettbruk. Det er et kurs som er ment for markedsførere, selgere og informatører som ønsker å bruke Google-verktøyene på en formålstjenlig måte til beste for eget nettsted.

Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 3. juni 2013, kl. 12.00-15.00, i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 1990,- inkludert kursmateriell.

Dette kurset er det dessverre ikke lenger mulig å melde seg på. Neste kurs holdes 13. september.