Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Grunnleggende kurs i Google Analytics 20. august 2013

Lær å bruke gratisverktøyet Google Analytics til å skape målbare forbedringer på ditt nettsted.

Gratisverktøyet Google Analytics er kanskje ett av verdens beste analyseverktøy, og kan benyttes helt kostnadsfritt på både interne og eksterne nettsider. Med Google Analytics har du grunnlag for å fatte beslutninger om en rekke aspekter ved nettstedet ditt.

Klikk her for å delta på grunnleggende kurs i Google Analytics

Webanalyse gir svar på konkrete spørsmål om sidene dine, blant annet disse:

  • Hvor gode er sidene egentlig?
  • Hvor fornøyde er brukerne?
  • Hvilke sider fungerer best?
  • Hvor kommer brukerne fra?
  • Hva har brukerne søkt etter på søkemotorer før de kommer til deg?
  • Hvor gir brukerne opp?
  • Hvor godt fungerer kjøpstransaksjoner og overtalelsestrakter?

I dette nybegynnerkurset får du en grunnleggende innføring i verktøyet Google Analytics i praktisk bruk:

Oppsett av Google Analytics

  • Slik får du Google Analytics på ditt nettsted
  • Hvordan finne ut om du allerede har Google Analytics?
  • Pålogging og daglig bruk

Oversikt og dashboard

  • Hva er de viktigste tallene å følge med på?
  • Hva forteller tallene deg?
  • Hvordan sette opp dashbord som gir deg nøkkelinformasjon ved et øyekast?

Innholdsstatistikk

  • Slik finner du det mest populære innholdet ditt
  • Dette forteller innholdstallene om hvor gode de enkelte artiklene er
  • Hvordan bruke innholdsstatistikk til målrettet forbedring?

Trafikktall

  • Slik leser du av hvor brukerne kommer fra
  • Hva forteller disse tallene deg egentlig?
  • Hvordan bruke trafikktall til målrettet økning av trafikken

Kurset forutsetter at deltaker har med egen laptop og har tilgang til Google Analytics på eget nettsted.

Dette kurset er ment som en grunnleggende innføring for deg som er ny på Google Analytics. Er du mer øvet, anbefaler vi deg i stedet å delta på videregående kurs i Google Analytics, hvor du kan arbeide med egne tall.

Annette Kallevig
Kursleder : Annette Kallevig
Annette er en meget erfaren webmarkedsfører med fartstid fra reklamebyråer både i Norge og i New York. Hun driver nå byrået WebROI i Oslo, som spesialiserer seg på LEAN markedsføring der tiltak løpende justeres etter erfaring og målbare resultater. Hennes faglige spesialitet er ROI-vurdering, kommunikasjon, markedsføring og strategi i sosiale medier.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 20. august 2013, kl. 9.00-15.30, i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs