Innholdsmarkedsføring (Content Marketing), kurs 30. oktober

Innholdet ditt er en stor ressurs som kan brukes til å vekke interesse, tiltrekke seg nye kunder, drive markedsføring og generere salg. Og best av alt: Det er gratis!

Internett handler om innhold. Det er innhold brukerne søker etter, og det er innhold som oppfyller brukerbehov. I neste instans kan dette innholdet drive brukerens interesse videre til en salgsside, en nettbutikk, et bestillingsskjema eller en Facebook-dialog. Det handler om content marketing, eller innholdsmarkedsføring som det er blitt hetende på norsk.

Klikk her for å delta på kurset «Innholdsmarkedsføring»

Kurset dekker blant annet:

Din innholdsstrategi («content strategy»)

  • Hvordan kan innhold hjelpe deg å nå dine markedsføringsmål?
  • Hva er de relevante spredningskanalene?
  • Hva er de relevante landingskanalene?
  • Hva er dine ønskede sluttresultater og hovedkonverteringer?

Ditt innhold

  • Hva er ditt mest verdifulle eide innhold?
  • Hvordan skaper du verdi ut fra det innholdet du har?
  • Hvordan kan du bruke andres innhold til å styrke din egen markedsføring?
  • Hvordan sikre deg løpende tilfang av relevante saker?

Søkemotorstrategier

  • Hvordan kan Google bli din viktigste gratis markedsføringskanal?
  • Hva søker dine potensielle kunder etter?
  • Hvordan kan du bygge organisk (og eventuelt betalt) synlighet på disse områdene?
  • Affiliate-markedsføring

Delingsstrategier

  • Hvordan kan brukerne hjelpe deg å spre ditt innhold?
  • Facebook-siden som del av innholdsstrategien
  • Hvordan lage innhold som egner seg for liking og deling?
  • Hva er nøkkelmekanismene bak viral spredning av innhold?

AIDA-prosessen (Attention – Interest – Desire – Action)

  • Hvordan legge opp relevante AIDA-prosesser for bruker?
  • Hvordan bygge «persuasive path»?
  • Hvordan jobbe systematisk for å sikre delkonverteringer?
  • Hvordan understøtte sentrale hovedkonverteringer?

Verktøy

  • Redaksjonsplanen som markedsføringsverktøy
  • Automatiserte spredningsoppsett
  • Relevante innstillinger og målinger
  • Bruk av digitale verktøy
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 30. oktober 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Opps, fant ikke skjemaet.