I dette praktiske kurset lærer du hvordan du bruker Google Tag Manager til å gjøre kampanjesporing, retargeting og optimalisering av digitale kampanjer på tvers av kanaler.
Klikk her for å bestille plass på kurset Kampanjesporing med Google Tag Manager
Kurset dekker blant annet:
Effektmåling og optimering av digitale kampanjer
- Hvordan måle effekt av og optimere digitale kampanjer
- Hvordan Google Analytics kan hjelpe deg å kjøpe bedre trafikk i f.eks. AdWords
- Dra full nytte av Facebook Custom Audiences, og gjør smart retargeting basert på brukerens adferd.
Google Tag Manager
- Hva er Google Tag Manager og hvordan fungerer det?
- Hvordan sette opp og bruke Google Tag Manager for å spare tid
- Noen knep du selv kan gjøre i Google Tag Manager for å bli bedre på Google Analytics, Facebook, mv.
Implementering og testing av Google Tag Manager
- Hvordan sette opp en konto, best practices
- Installere Tag Manager på et eller flere nettsteder
- Testing (preview-mode) og nettleser-plugin’en «Google Tag Assistant»
Data layers: Hva det er, og hvorfor det kommer til å gjøre deg proff «over natten»
- Hva er et «data layer»?
- Hvordan lage et data layer
- Hvordan bruke et data layer
Praktisk øvelse
- Få hjelp med å sette opp din egen Google Tag Manager-konto for å teste, eller klikk deg rundt i en test-konto for å lære deg mer før du setter i gang selv
- Bruke «Preview»-modus for å teste at Google Tag Manager fungerer på nettstedet ditt
- Gjør egne endringer, eksperimenter og få hjelp til alt du lurer på
Etter endt kurs skal du være i stand til å jobbe effektivt med kampanjesporing via Google Tag Manager.
Kursinformasjon
Kursdato: | torsdag 20. oktober, 2016 |
Kurstidspunkt: | kl. 09.00 |
Kurssted: | Dette er et nettkurs |
Kursavgift: | kr. 2980,- inkludert kursmateriell og lunsj. * |
Heldagskurs
Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.
Dørene åpnes kl. 08:30.
Lunsj inkludert
Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.
Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.
Krever datamaskin
Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.
Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.
Krever programvare
Enkelte av våre kurs krever programvare.
Deltaker er selv ansvarlig for anskaffelse og installering av den aktuelle programvaren på egen maskin før kursstart.
Det er lurt å kontrollere at programvareinstallasjonen er komplett og at programvaren virker som den skal før man møter til kurset.
Krever tilgang til tjeneste
Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.
Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.
Krever internett
Enkelte av våre kurs krever tilgang til internett, enten via laptop, nettbrett eller mobiltelefon.
Vi har trådløs internettilgang i våre lokaler som alle våre kursdeltakere kan benytte seg av. Nettverksnavn og passord finnes oppslått i kurslokalene.
Kurset holdes 20. oktober 2016 kl. 09.00-15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. NB! Kurset krever at du allerede har Tag Manager installert på siden. Les veiledning for oppsett av Tag Manager om du ikke allerede har gjort dette.
Prisen er kr 4980,- inludert lunsj og elektronisk kursmateriell.
Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under: