Kom i gang med marketing automation, kurs 14. oktober 2015

Nye verktøy gjør det mulig å rette relevante budskap til riktig potensiell kunde på nøyaktig riktig tidspunkt. Dette er kurset for deg som vil starte prosessen med å anskaffe og etablere systemer og rutiner for marketing automation.

MarketingAutomation«Big data» gjør det mulig å vite mer om hva kunden gjør og er interessert i, slik at vi automatisk kan gi ham bedre tilpassede budskap. Dette bedrer selvfølgelig både relevans og respons.  I dette kurset lærer du hvordan du kommer i gang.

Klikk her for å delta på kurset Kom i gang med marketing automation

Kurset dekker blant annet:

Dette er marketing automation

  • Hvordan fungerer marketing automation?
  • Hva kan automatiseringer gjøre for ditt firma?
  • Hvilke verktøy og plattformer finnes?

Datadreven markedsføring

  • Hvilke verdifulle data besitter du allerede?
  • Hvordan tilpasse innholdet til den enkelte kunden?
  • Relevant segmentering av målgrupper

Automatiserte sekvenser

  • Når bør du sette opp automatiske sekvenser av henvendelser?
  • Hvordan tenke rundt timing og tidsintervaller?
  • Når er kunden klar for å kjøpe?

Triggerbasert automatisering

  • Hvordan tolker du det kunden gjør?
  • Hva er relevante henvendelser som bør utløses av dette?
  • Eksterne og interne; personlige og upersonlige triggere

Kundereisen som utgangspunkt for å finne muligheter

  • En modell for den nye, «evige» kundereisen
  • Berøringspunktene du har med kunden
  • Hvordan finne automatiseringspotensialet?

Kursleder : Håvard Kvinnesland
Håvard Kvinnesland er fagansvarlig for elektronisk kommunikasjon i Bring Dialog, og har jobbet med CRM, kundedialoger og markedsføring siden 2006. Håvard har systemteknisk bakgrunn, en brennende entusiasme for teknologi og solid innsikt i epost-teknologi og spamfiltrering.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kursinformasjon

Kursdato:onsdag 14. oktober, 2015
Kurstidspunkt:kl. 09.00
Kurssted:Dette er et nettkurs
Kursavgift:kr. 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj. *

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

* Kurspåmelding er bindende. Se våre salgsbetingelser.

Kurset holdes 14. oktober 2015 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris er kr 4980 inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette nyttige og lønnsomme kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under: