Kundeservice i digitale kanaler, kurs 27. november

Dette er et kurs for deg som driver kundeservice, og ønsker å ta de digitale flatene som web, Facebook og epost i bruk på en gjennomtenkt måte.

KundeserviceKundeserviceaspektet er kanskje en av de viktigste sidene ved internett. Ved å ta Facebook, epost og web i målrettet bruk, kan bedriften yte en bedre kundeservice. I tillegg kan kundeservice-arbeidet effektiviseres gjennom automatisering og gjenbruk.

Klikk her for å delta på kurs om kundeservice i digitale kanaler

Kurset dekker blant annet:

Kundeservice på Facebook

  • Hvem skal ha ansvar for Facebook-siden?
  • Hvor raskt forventer brukerne svar?
  • Hvordan skal man takle kritikk og negative postinger fra  kunder?
  • Hvordan kan man svare på en måte som blir relevant for flere?

Kundeservice på web

  • Hvordan sørge for at websiden fungerer som kundeservicekanal?
  • Hvordan hjelpe bruker å finne fram til relevant informasjon?
  • Hvordan formidle budskapene enkelt og effektivt?
  • Hvordan skrive lettlest webtekst?
  • Hvordan tilrettelegge en FAQ/OSS (Ofte Stilte Spørsmål)

Kundeservice på epost

  • Relevante verktøy for kundeservice på epost
  • Automatisering
  • Bruk av innholdsmaler
  • Gjenbruk av svar på ofte stilte spørsmål

Kundeservice på Twitter

  • Er Twitter en relevant kanal for ditt firma?
  • Når og hvordan kan Twitter benyttes?
  • Firmaprofil på Twitter
  • Hvem skal svare og hvordan?

Den gode kundebehandleren

  • Tone of voice i skriftlig kommunikasjon
  • Skikk og bruk på Facebook
  • Unngå «spam»-følelse på epostene
  • Relevante regler og rutiner
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.


Kurset holdes 27. november 2012 kl 09.00 – 15.30 i Webgruppens lokaler i Strandgaten 19. Pris er kr 4980,-  inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette nyttige kurset ved å fylle ut skjemaet under nå:

Opps, fant ikke skjemaet.