I dette kurset får du nyttige verktøy for å planlegge hverdagen når du har ansvar for content management i en bedrift eller en etat.
Bonus: Boken «Slik lykkes du endelig med innhold på nett»Kjært barn har mange navn: Nettredaktør, informasjonsmedarbeider, intranettansvarlig, webmaster eller vevkoordinator … det handler om content management.
Klikk her for å delta på kurs i content management
En content manager har ansvar for innholdet på et nettsted eller intranett, og har ofte en svært travel hverdag. I dette kurset får du en rekke praktiske verktøy som hjelper deg å strukturere arbeidet og fordele relaterte oppgaver.
Årshjulet
Denne kalenderen minner deg om viktige oppgaver og sørger for at sesongspesifikke hendelser får fast plass.
Redaksjonsplanen
Redaksjonsplanen er oversiktern over hva man har tenkt å skrive om i tiden som kommer, og hvilket innhold som skal ut i hvilken kanal. På dette kurset får du en ferdig Excel-mal for redaksjonsplan.

Informasjonseiermatrisen
Dette styringsdokumentet gir deg oversikten over hvilke medarbeidere som har ansvar for hvilket innhold.
Kanalplanen
Dette dokumentet forholder seg til føringer fra informasjonsstrategi og/eller markedsplan og gir rammene for arbeidet med nettstedet.
Regler og rutiner
Hvor ofte skal innhold oppdateres? Hvor mange nyhetssaker skal ligge ute? Hvordan håndteres tilbakemeldinger? Spørsmålene er mange, og det er lurt å få på plass relevante regler og rutiner.
Content Governance
Content Governance, eller innholdsforvaltning, handler om å sikre kvaliteten på innholdet som finnes på nettsted eller intranett. I kurset går vi gjennom sentrale prinsipper og modeller for Content Governance.
Kurset arrangeres 6. februar 2014 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.
Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:
Opps, fant ikke skjemaet.