Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Kurs i Google Plus 12. februar 2014

Dette er kurset som viser deg hvordan du kan ta tjenesten Google+ i bruk på en måte som skaper gevinst for din bedrift.

Google+Google Plus er Google sitt sosiale medium. Selv om det i sin tid ble lansert som en «Facebook-killer», ser man vel i bruken at G+har fått en annen profil. På Google Plus handler det  mer om profesjonelle og faglige emner, og mindre om det rent private. I tillegg er G+ blitt viktig fordi den påvirker søkerangering. Samlet betyr dette at bedrifter og etater kan benytte Google+ til å øke synlighet, bygge merkevare, formidle informasjon og markedsføre.

Klikk her for å delta på kurs i Google Plus

Kurset dekker blant annet:

Kjernefunksjonalitet i Google Plus

  • Profiler, firmasider og nyhetsstrøm.
  • Bruk av kretser og nettverk.
  • Hvilke innstillinger og oppsett bør du benytte?

Google Plus og søkemotoren Google

  • Hvordan G+-oppføringer er integrert i søketreff
  • Hvordan du kan påvirke din søkemotorrangering ved strategisk bruk av Google Plus
  • Google Plus som verktøy for «social proof» i rangering.

Firmasiden på Google Plus

  • Hvordan sette opp en verifisert firmaside?
  • Elementene på siden og hvordan du kan utnytte dem
  • Hvordan bygge opp en følgerskare på Google Plus.

Applikasjoner og integreringer

  • Hvordan promotere tjenester på tvers av Google-kanalene.
  • Google Hangouts og Hangouts on Air.
  • YouTube som støttekanal for Google Plus.

Innhold og oppdateringer

  • Hva slags innhold bør du dele på Google Plus?
  • Hvordan bør oppdateringene utformes?
  • Hvilke regler og rutiner bør du fåpå plass for vedlikehold av siden?

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.


Kurset holdes 12. februar 2014 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19 rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4 980 inkludert lunsj og kaffe/te. Påmeldingen er bindende.