Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Kurs i Google Plus 12. mai 2014

Dette er kurset som viser deg hvordan du kan ta tjenesten Google+ i bruk på en måte som skaper gevinst for din bedrift.

Google+Dette kurset er avlyst i påvente av en mer avklart situasjon rundt Googles videre planer for Google Plus.

Google Plus er Google sitt sosiale medium. Selv om det i sin tid ble lansert som en «Facebook-killer», ser man vel i bruken at G+har fått en annen profil. På Google Plus handler det  mer om profesjonelle og faglige emner, og mindre om det rent private. I tillegg er G+ blitt viktig fordi den påvirker søkerangering. Samlet betyr dette at bedrifter og etater kan benytte Google+ til å øke synlighet, bygge merkevare, formidle informasjon og markedsføre.

Klikk her for å delta på kurs i Google Plus

Kurset dekker blant annet:

Kjernefunksjonalitet i Google Plus

  • Profiler, firmasider og nyhetsstrøm.
  • Bruk av kretser og nettverk.
  • Hvilke innstillinger og oppsett bør du benytte?

Google Plus og søkemotoren Google

  • Hvordan G+-oppføringer er integrert i søketreff
  • Hvordan du kan påvirke din søkemotorrangering ved strategisk bruk av Google Plus
  • Google Plus som verktøy for «social proof» i rangering.

Firmasiden på Google Plus

  • Hvordan sette opp en verifisert firmaside?
  • Elementene på siden og hvordan du kan utnytte dem
  • Hvordan bygge opp en følgerskare på Google Plus.

Applikasjoner og integreringer

  • Hvordan promotere tjenester på tvers av Google-kanalene.
  • Google Hangouts og Hangouts on Air.
  • YouTube som støttekanal for Google Plus.

Innhold og oppdateringer

  • Hva slags innhold bør du dele på Google Plus?
  • Hvordan bør oppdateringene utformes?
  • Hvilke regler og rutiner bør du fåpå plass for vedlikehold av siden?

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

Krever tilgang til tjeneste

Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.

Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.

Krever internett

Enkelte av våre kurs krever tilgang til internett, enten via laptop, nettbrett eller mobiltelefon.

Vi har trådløs internettilgang i våre lokaler som alle våre kursdeltakere kan benytte seg av. Nettverksnavn og passord finnes oppslått i kurslokalene.

Kurset holdes 12. mai 2014 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19 rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4 980 inkludert lunsj og kaffe/te. Påmeldingen er bindende.

Dette kurset er dessverre avlyst.