Kurs i bestepraksis på web inkludert gjennomgang av nettsted, 30. november

Velkommen til kurs i bestepraksis for webkommunikasjon: Hvordan bør websiden se ut og hvorfor? Hvilke elementer bør finnes? Hvordan bør elementene utformes? Hvordan bør menyer og strukturer bygges opp? Hvorfor trenger vi skriveregler, og hvordan bør slike regler være?

Bonus: Ekspertgjennomgang av ditt nettsted

Dette og mer lærer du i kurset Bestepraksis på Web 30. november.

Fordi resultater på nett er enkelt å måle, vet vi allerede ganske mye om hva som fungerer godt og hva som ikke fungerer så bra. Dette kurset oppsummerer en del av rådene fra denne erfaringen.

Kurset konsentrerer seg rett og slett om å demonstrere beste praksis innen forskjellige sider av webkommunikasjon, blant annet:

  • Menyer
  • Webdesign
  • Lay-out
  • Tekster
  • Overskrifter
  • Søkemotortilpasning
  • Teknisk kvalitet
  • WAI

Klikk her for å bestille plass på Bestepraksis på Web 30 nov.

Bonus: Ekspertgjennomgang av ditt nettsted
I tillegg til det alminnelige kursmateriellet  får du som deltager på dette kurset også en 1-times evalueringsmøte med kursleder Jakob Thyness. Han går gjennom ditt nettsted sammen med deg og gir deg en tilbakemelding på styrker og svakheter ved nettstedet ditt. Han vil også kunne påpeke forbedringspunkter til nettstedet. Tidspunktet for gjennomgangen avtales i etterkant av kurset. Prisen for gjennomgangen alene er normalt kr 2000 + mva, men som deltager på kurset Bestepraksis på Web får du denne gjennomgangen uten tillegg i pris.

Gjennom faktiske eksempler fra eksisterende nettsteder lærer du enkelt hvordan ting bør gjøres utfra et best practice perspektiv.

Kurset gjennomgår også kvalitetskriteriene som Direktoratet for Forvaltning og IKT (Difi) benytter når de deler ut stjerner til offentlige nettsteder.

Kursleder : Jakob Thyness
Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i Webgruppen. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og interaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 30. november kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Kurset koster kr 4980 eks mva, inkludert lunsj og materiell.

Fyll ut skjemaet under for å sikre deg en plass på dette særdeles matnyttige kurset i dag!

Opps, fant ikke skjemaet.