Kurs i kravspesifisering og innkjøp av ny webløsning 29. november

Lær å gjennomføre en innkjøpsprosess og utforme en kravspesifikasjon for nye websider. Hvilke tekniske aspekter trenger du å beskrive og hvordan? Hvilke økonomiske rammer bør ligge til grunn? Hva skal du se på når du vurderer tilbudene?

Skal ditt firma gå til anskaffelse av ny publiseringsløsning/CMS-system? Har du fått ansvaret for å utforme kravspesifikasjonen og lede innkjøpsprosessen for de nye websidene? I så fall er dette kurset for deg.

I kurset Kravspesifisering og innkjøp av web lærer du blant annet følgende:

  • Hvilke milepæler må du gjennom i prosessen?
  • Hva trenger leverandøren å få vite, og hvorfor?
  • Hvor detaljert er du nødt til å beskrive funksjonaliteten du ønsker deg?
  • Hvilke tekniske elementer må du få med i spesifikasjonen?
  • Hvordan kan du spare titusener ved å skille mellom «need-to-have» og «nice-to-have»?
  • Hvilke faktorer har en tendens til å fordyre leveransen din?
  • Hvilke kriterier bør ligge til grunn for valg av leverandør?
  • Hvordan kan du sammenligne forskjellige løsningsforslag?
  • Hvilke fallgruber bør du være oppmerksom på?

Påmelding til kurs i Kravspesifisering og innkjøp av ny web

Kombinér 2 kurs – lær hele prosessen

Dette kurset kan med fordel kombineres med kurset Slik styrer du et webprosjekt, som går dagen før – den 3. mai. Ved å kombinere de to kursene får du en komplett gjennomgang av den innholdsstyrte/brukersentriske utviklingsprosessen over to dager.

Første dag vil da dekke kartlegging av målsettinger, kartlegging av brukerbehov, konseptdefinering og innholdsspesifisering, mens andre dag dekker konkretiseringene av den ønskede løsning i form av en teknisk kravspesifikasjon.

KOMBINASJONSRABATT: Bestiller du begge kurs samtidig får du 10 % rabatt på begge kurs.  Pass på å krysse av for at begge kurs bestilles ved påmelding (du trenger da ikke å fylle ut to skjema).

I tillegg til å lære deg å skrive en kravspesifikasjon, vil du i dette kurset også få en oversikt over hvilke leverandører som finnes i det norske markedet og hva som er forskjellene mellom dem. Dette vil igjen gjøre det enklere for deg å velge ut relevante tilbydere og å fatte et godt endelig valg.

Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 29. november kl. 09.00 -15.30 i Strandgt. 19 i Oslo. Pris for kurset er kr 4 980 eks mva, inkludert kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut bestillingen under:

Opps, fant ikke skjemaet.