Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Kurs i Linkedin 9. april 2014

Kurset handler om bruk av Linkedin som plattform for business to business kommunikasjon, bygging av bedriftsprofil, relasjonsbygging og rekruttering.

Akkurat som Facebook har fått en dominerende posisjon som privat sosial plattform, er Linkedin i ferd med å bli den foretrukne plattformen for profesjonell nettverking.

Klikk her for å delta på kurs i Linkedin

Dette betyr blant annet at Linkedin gir store muligheter for effektiv business-to-business-kommunikasjon og -markedsføring, noe som ellers byr på utfordringer i sosiale medier. Kurset dekker blant annet:

Bedriftsprofil på Linkedin

Både forretningsforbindelser og jobbsøkere bruker Linkedin til research. En gjennomtenkt bedriftsprofil gir derfor gode muligheter til å gjøre et godt inntrykk. I kurset snakker vi om:

  • Hvor mye informasjon bør du legge ut?
  • Ansatteprofiler knyttet mot bedriftsprofil.
  • Visuell skreddersøm – logo m.m.

Faggrupper

Gruppene på Linkedin lar både bedrifter og enkeltpersoner markere seg i dialogen fagpersoner og bedrifter imellom. Aktiv deltakelse i fagruppene kan dermed styrke bedriftens omdømme.

  • Hvilke faggrupper finnes?
  • Hvordan delta i gruppedialogen?
  • Hvordan lage nye grupper?

Rekruttering

85 % av amerikanske bedrifter oppgir at de bruker internett i rekruttering. Av disse benytter over 90 % Linkedin. I Norge er denne situasjonen annerledes, ettersom finn.no har slik en fremtredende posisjon. Linkedin er imidlertid også i fremvekst i Norge. Kurset dekker:

  • Hvordan finne mulige nøkkelpersoner på LinkedIn?
  • Hvordan bli attraktiv for mulige jobbsøkere?
  • Gratis muligheter og oppgraderingsmuligheter.

Annonsering

På Linkedin er det mulig å nå relevante beslutningstakere direkte. Dette gjør Linkedin til et interessant annonsemedium for B2B-markedsførerere. Kurset dekker:

  • Annonseadministrasjon i Linkedin, inkludert segmenteringsmulighetene.
  • Relevante overskrifter og annonsetekster.
  • Resultatmonitorering og analyse.

Robert Bekkesletten
Kursleder : Robert Bekkesletten
Robert er profesjonell nettverksbygger og rådgiver innen salgs- og lederutvikling i Sekundant AS. Han hjelper bedrifter til å løfte salget gjennom å utvikle ledere og selgere til å prestere bedre. Han bruker Linkedin som en arena for b2b-nettverking, salg av tjenester, produkter og budskap, og har en unik evne til å engasjere og formidle rundt denne kanalen.

 

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

Krever tilgang til tjeneste

Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.

Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.

Krever internett

Enkelte av våre kurs krever tilgang til internett, enten via laptop, nettbrett eller mobiltelefon.

Vi har trådløs internettilgang i våre lokaler som alle våre kursdeltakere kan benytte seg av. Nettverksnavn og passord finnes oppslått i kurslokalene.

 

Kurset arrangeres 9. april 2014 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs