Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nettannonsering, kurs 22. november

Hva er det som lønner seg og hva er det som ikke lønner seg når det gjelder annonsering på nett? Dette kurset handler om hvilke muligheter som finnes og hvordan man sikrer fokus på resultater.

Nettet byr på en rekke forskjellige annonseringsmuligheter. For de fleste vil det imidlertid være stor forskjell på lønnsomheten når det gjelder de forskjellige annonseformene, mediene og utformingene.

Meld deg på kurs i nettannonsering her

Dette kurset gir deg kunnskap slik at du kan fatte gode valg om hvordan din bedrift kan utnytte de betalte flatene på nett.

Overblikk over nettannonsering

  • Suksessformelen for nettannonsering
  • PPV, PPC og PPA-annonsering.
  • Relevante annonsestrategier for B2B (business-to-business) og for B2C (business-to-consumer).
  • Trafikkdrivende tiltak relatert til konverteringer.

Bannerannonsering

  • Hvordan vurdere hva som er riktige annonsemedier?
  • Hva er en fornuftig CPM (Cost Per Mille)?
  • Hvilke responsrater kan du forvente?

Søkemotorannonsering

  • Mulighetene i Google AdWords.
  • Søkemotorplasseringer og nettverksplasseringer.
  • Når lønner det seg med en «long tail»-strategi?
  • Hvordan beregne riktig budpris?

Katalogannonsering

  • Hvilke nettkataloger bør du vurdere som annonsemedier?
  • Når skal du takke nei?
  • Slik avslører du kataloghaiene.

Meld deg på kurs i nettannonsering her

Annonsering på Facebook

  • Segmenteringsmulighetene på Facebook.
  • Social ads og hvordan relasjonsfunksjonalitet påvirker annonseresponsen.
  • Relevante utforminger og landingssider.

Affiliateannonsering

  • Når er affiliate-markedsføring en relevant strategi?
  • Skal du basere deg på nettverk eller drive egen sporingsløsning?
  • Hvilke affiliate-nettverk finnes i Norge?

Annonseutforming

  • Hvordan annonseutformingen påvirker responsraten.
  • Relevant utforming i forhold til medium og annonseformat.
  • Dette bør du se etter når du vurderer design.

Landingssider

  • Hvordan landingssiden kan redde eller ødelegge en kampanje.
  • Slik bør landingssiden utformes.
  • Det forretningskritiske handlingspunktet.

Kampanjemålinger

  • Slik måler du hvor trafikken kommer fra.
  • Slik avgjør du hvilke kanaler som skaper resultater.
  • Slik ser du hvilke kampanjer som virker.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 22. november kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4980 eks mva, inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette nyttige og lønnsomme kurset ved å fylle ut skjemaet under: