Kurs i netthandel 16. november

Omsetningen innen netthandel stiger år for år, og nye muligheter utvikles hele tiden. Dette er kurset for deg som ønsker din del av denne lønnsomme omsetningen.

Siden nettet ble etablert på 90-tallet, har netthandel økt jevnt år for år. I USA bruker nå hver eneste innbygger over 100 dollar per år på netthandel og trendene er de samme i Norge. Stadig flere kjøper på nett, og de kjøper stadig mer.

Det å starte netthandel krever på ikke veldig mye. Det finnes gode, ferdige netthandelsløsninger man kan benytte, og systemer som drop-shipping og affiliate-nettverk gjør det mulig å starte nettbutikk uten å holde varelager og til og med uten å ha egne produkter å selge.

Skal man lykkes skikkelig, er imidlertid netthandel også svært krevende: Det krever naturligvis at produkt og pris er riktig i forhold til kundegruppen, men også at synligheten er på plass, at produktpresentasjonene fungerer, at prosessene er gjennomtestet og brukervennlige og mye mer.

Klikk her for å delta på kurs i ehandel

Kilde: US Bureau of Labour Statistics

Dette er et kurs for deg som ønsker å lykkes med netthandel. Innholdet dekker blant annet:

Hva er forretningskritisk med en nettbutikk?

  • Hvordan bør kundestrømmene tenkes?
  • Hvordan bør forsiden disponeres?
  • Hvordan skal kjøpsprosessen foregå?
  • Hvordan skal du sørge for at kundene faktisk kjøper?

Hvilke verktøy finnes?

  • Hvilke ferdige verktøy finnes, og når trengs det skreddersøm?
  • Hva bør du se etter ved valg av system og leverandør?
  • Betalingsløsninger og
  • Hvor mye må du påregne å investere?

Markedsføringsstrategier for netthandel

  • Hvordan kan du skaffe kunder inn til nettbutikken?
  • PPC-annonsering på Google og Facebook
  • Epostmarkedsføring og nyhetsbrev
  • Grep som legger til rette for gratis trafikk fra søkemotorene

Produktomtale i sosiale medier

  • Hvordan kan man bruke sosiale medier som Facebook til å markedsføre nettbutikken?
  • Blogging og bloggere
  • Delingsfunksjonalitet
  • Affiliate- og anbefalingssystemer

Skriving for nettbutikk

  • Hvordan bør produktkategorier inndeles og presenteres
  • Hvordan presentere det enkelte produktet
  • Hva er kjøpskritisk informasjon?
  • «Points of information» og «Points of conversion»
Kursleder : Kenneth Eriksen
Kenneth er en kjent profil i web-Norge, og har bl.a. vært leder i bransjeforeningen INMA. Han er en erfaren markedsfører og nettredaktør med fartstid bl.a. fra ICA og DnB. I dag er han konsulent, kursleder og foredragsholder, i tillegg til å være digitalrådgiver i Naturvernforbundet og lokalpolitiker i Oslo.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 16. november kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris er kr 4980 eks mva inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette nyttige og lønnsomme kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under:

Opps, fant ikke skjemaet.