Kurs om Facebook i salg og markedsføring, 20. oktober

Facebook er blitt norges største nettsted, men hvordan kan og bør man egentlig benytte denne kanalen som kommunikasjons- eller markedsføringsverktøy?

TNS Gallup sier at ca 2,5 millioner nordmenn benytter Facebook ukentlig eller oftere – de fleste hver eneste dag. På verdensbasis har Facebook ca 600 millioner brukere, hvorav halvparten er innom daglig eller oftere.

For både markedsførere og kommunikatører gjør dette Facebook til en svært viktig og interessant arena. Samtidig vet man jo at det skal lite til å trå feil, og frykten for å feile kan ofte være vel så sterk som ønsket om å lykkes.

I dette kurset tar vi et litt mer overordnet perspektiv og ser på hvordan Facebook best kan passe inn i bedriftens eller organisasjonens informasjons-, markeds-, salgs- og kommunikasjonsarbeid.

Vi diskuterer også risikoelementene rundt sosiale medier. I praksis har vi sett at frykten for å feile er større enn de reelle konsekvensene, men det finnes feller det er viktig å unngå.

Påmelding til kurset Facebook i salg og markedsføring

Noen stikkord fra saker som vil bli gjennomgått er:

  • Relevant tematikk for Facebook som kommunikasjonskanal
    Hvilke saker eller tema passer for Facebook?
  • Bedriftsrepresentasjon på Facebook
    Bør bedriften ha en egen «identitet» på Facebook? Hvem bør egentlig engasjere seg på vegne av bedriften på Facebook?
  • «Tone of voice» på Facebook
    Hva er sjargongen som er passende på Facebook? Hva kan vi si og hva bør helst ikke legges ut på Facebook?
  • Sider, grupper, arrangement og profil
    Hvordan kan Facebook benyttes, og hvordan kan de forskjellige tiltakene kombineres med andre aktiviteter?
  • Regelverk på Facebook
    Hva kan du gjøre, og hva bør du absolutt ikke gjøre. Hvordan unngå utestenging og andre sanksjoner.

Kursleder : Kenneth Eriksen
Kenneth er en kjent profil i web-Norge, og har bl.a. vært leder i bransjeforeningen INMA. Han er en erfaren markedsfører og nettredaktør med fartstid bl.a. fra ICA og DnB. I dag er han konsulent, kursleder og foredragsholder, i tillegg til å være digitalrådgiver i Naturvernforbundet og lokalpolitiker i Oslo.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 20. oktober kl 09.00- 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris på kurset er kr 4980 eks mva, inkludert kursmateriell og lunsj.

Fyll ut påmeldingen under for å melde deg på dette kurset i dag.

Opps, fant ikke skjemaet.