Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Lag innhold som kan gå viralt, kurs 26. januar 2016

Øk sannsynligheten for at innholdet ditt skal «gå viralt» gjennom å jobbe målbart og vitenskapelig med innholdsutvikling.

Vi ønsker alle at kunden skal dele innholdet vårt, at det skal «gå viralt» og bli kjent langt utover vår egen kundekrets. Viralitet kan ikke direkte designes, men man kan øke sannsynligheten vesentlig ved å jobbe systematisk og bruke datagrunnlag fra flere viktige kilder.

Klikk her for å delta på kurset Lag innhold som kan gå viralt

Skjermbilde 2015-11-20 kl. 17.24.42

Når du har tatt kurset skal du kunne jobbe systematisk med å lage saker som har potensiale for å gå viralt.

Kurset dekker blant annet:

Komponenter i viralt innhold

  • Hva har viralt innhold til felles?
  • Hva kjennetegner overskrifter, bilder og videoer som blir virale?
  • Hvordan legge til rette for optimal spredning i sosiale medier?

Hva skal du skrive? Hvordan finne de gode ideene?

  • Hvordan bruke Google for å finne og kvalifisere ideer?
  • Hvordan bruke Facebook for å lære av egne og andres feil og suksesser?
  • Kundereisekart – ditt verktøy for å fylle hullene i innholdsplanen din

Hvordan jobbe systematisk med innholdsmarkedsføring?

  • Systematisk arbeid med idéutvikling og innholdsutvikling i organisasjonen
  • Fra plan til produksjon
  • Sporing, teknikk og alt det andre som må være på plass for å kunne måle og spre innhold

Spredning av innhold: Hvordan «go viral»?

  • Faktorer for suksess i sosiale medier, søk og litt om epost?
  • Når og hvordan bruke betalt spedning for å styrke eid og fortjent spredning?
  • Hvordan kan du optimalisere og gjenbruke innhold du allerede har?

Hvordan måle suksess med innhold og spredning?

  • Måleplanen; Ditt verktøy for å forankre innhold og spredning med ledelsen
  • Smarte Google Analytics-rapporter som gir deg rom for å ta grep
  • Gode og dårlige KPI`er

Erik Holm
Kursleder : Erik Holm
Erik Holm har en bakgrunn som Art Director og designer. Han har lang og solid erfaring med sosiale medier og har blant annet hatt ansvar for Nordens største idrettsklubb på SoMe i over 6 år. Hos RED Performance arbeider han med strategi, innhold og grafikk. Erik er også gründer av bl.a. NorskeFans.com (i dag SvenskaFans.com)
Magnus Strømnes Bøe
Kursleder : Magnus Strømnes Bøe
Magnus har jobbet med søkemotormarkedsføring siden 2001 og regnes som en av landets mest kunnskapsrike på området. Han er faglig ansvarlig for søkemotoroptimalisering og konverteringsoptimalisering og partner i RED Performance, og jobber med å finne måter å få maksimale resultater på web.

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Kurset holdes 26. januar 2016 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris er kr 4980 inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette nyttige og lønnsomme kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under:

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs