Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Linkedin, 4. april 2013

Kurset handler om bruk av Linkedin som plattform for business to business kommunikasjon, bygging av bedriftsprofil, relasjonsbygging og rekruttering.

Akkurat som Facebook har fått en dominerende posisjon som privat sosial plattform, er Linkedin i ferd med å bli den foretrukne plattformen for profesjonell nettverking.

Klikk her for å delta på kurs i Linkedin

Dette betyr blant annet at Linkedin gir store muligheter for effektiv business-to-business-kommunikasjon og -markedsføring, noe som ellers byr på utfordringer i sosiale medier. Kurset dekker blant annet:

Bedriftsprofil på Linkedin

Både forretningsforbindelser og jobbsøkere bruker Linkedin til research. En gjennomtenkt bedriftsprofil gir derfor gode muligheter til å gjøre et godt inntrykk. I kurset snakker vi om:

  • Hvor mye informasjon bør du legge ut?
  • Ansatteprofiler knyttet mot bedriftsprofil.
  • Visuell skreddersøm – logo m.m.
  • Firmablogger og andre relevante feeds på LinkedIn-profilen.

Faggrupper

Gruppene på Linkedin lar både bedrifter og enkeltpersoner markere seg i dialogen fagpersoner og bedrifter imellom. Aktiv deltakelse i fagruppene kan dermed styrke bedriftens omdømme.

  • Hvilke faggrupper finnes?
  • Lukkede og åpne grupper.
  • Hvordan delta i gruppedialogen.
  • Hvordan lage nye grupper?

Rekruttering

85 % av amerikanske bedrifter oppgir at de bruker internett i rekruttering. Av disse benytter over 90 % Linkedin. I Norge er denne situasjonen annerledes, ettersom finn.no har slik en fremtredende posisjon. Linkedin er imidlertid også i fremvekst i Norge. Kurset dekker:

  • Hvordan finne mulige nøkkelpersoner på LinkedIn?
  • Hvordan bli attraktiv for mulige jobbsøkere?
  • Gratis muligheter og oppgraderingsmuligheter.
  • Muligheter for varslinger og oppdateringer.

Annonsering

På Linkedin er det mulig å nå relevante beslutningstakere direkte. Dette gjør Linkedin til et interessant annonsemedium for B2B-markedsførerere. Kurset dekker:

  • Annonseadministrasjon i Linkedin.
  • Segmenteringsmulighetene.
  • Relevante overskrifter og annonsetekster.
  • Resultatmonitorering og analyse.

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.
Robert Bekkesletten
Kursleder : Robert Bekkesletten
Robert er profesjonell nettverksbygger og rådgiver innen salgs- og lederutvikling i Sekundant AS. Han hjelper bedrifter til å løfte salget gjennom å utvikle ledere og selgere til å prestere bedre. Han bruker Linkedin som en arena for b2b-nettverking, salg av tjenester, produkter og budskap, og har en unik evne til å engasjere og formidle rundt denne kanalen.

Kurset arrangeres 4. april 2013 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

 

 

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs