Kurset handler om bruk av Linkedin som plattform for business to business kommunikasjon, bygging av bedriftsprofil, relasjonsbygging og rekruttering.
Akkurat som Facebook har fått en dominerende posisjon som privat sosial plattform, er Linkedin i ferd med å bli den foretrukne plattformen for profesjonell nettverking.
Klikk her for å delta på kurs i Linkedin
Dette betyr blant annet at Linkedin gir store muligheter for effektiv business-to-business-kommunikasjon og -markedsføring, noe som ellers byr på utfordringer i sosiale medier. Kurset dekker blant annet:
Bedriftsprofil på Linkedin
Både forretningsforbindelser og jobbsøkere bruker Linkedin til research. En gjennomtenkt bedriftsprofil gir derfor gode muligheter til å gjøre et godt inntrykk. I kurset snakker vi om:
- Hvor mye informasjon bør du legge ut?
- Ansatteprofiler knyttet mot bedriftsprofil.
- Visuell skreddersøm – logo mm.
- Firmablogger og andre relevante feeds på LinkedIn-profilen.
Faggrupper
Gruppene på Linkedin lar både bedrifter og enkeltpersoner markere seg i dialogen fagpersoner og bedrifter i mellom. Aktiv deltakelse i fagruppene kan dermed styrke bedriftens omdømme.
- Hvilke faggrupper finnes?
- Lukkede og åpne grupper.
- Hvordan delta i gruppedialogen.
- Hvordan lage nye grupper?
Rekruttering
85 % av amerikanske bedrifter oppgir at de bruker internett i rekruttering. Av disse benytter over 90 % Linkedin. I Norge er denne situasjonen annerledes, ettersom finn.no har slik en fremtredende posisjon. Linkedin er imidlertid også i fremvekst i Norge. Kurset dekker:
- Hvordan finne mulige nøkkelpersoner på LinkedIn?
- Hvordan bli attraktiv for mulige jobbsøkere?
- Gratis muligheter og oppgraderingsmuligheter.
- Muligheter for varslinger og oppdateringer.
Annonsering
På Linkedin er det mulig å nå relevante beslutningstakere direkte. Dette gjør Linkedin til et interessant annonsemedium for B2B-markedsførerere. Kurset dekker:
- Annonseadministrasjon i Linkedin.
- Segmenteringsmulighetene.
- Relevante overskrifter og annonsetekster.
- Resultatmonitorering og analyse.
Kurset arrangeres 25. oktober kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.
Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:
Opps, fant ikke skjemaet.