Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Lynkurs i Google Analytics 20. mars 2013

Lær å bruke gratisverktøyet Google Analytics til å skape målbare forbedringer på ditt nettsted.

Gratisverktøyet Google Analytics er kanskje ett av verdens beste analyseverktøy, og kan benyttes helt kostnadsfritt på både interne og eksterne nettsider. Med Google Analytics har du grunnlag for å fatte beslutninger om en rekke aspekter ved nettstedet ditt.

Klikk her for å delta på lynkurs i Google Analytics

Webanalyse gir svar på konkrete spørsmål om sidene dine, blant annet disse:

  • Hvor gode er sidene egentlig?
  • Hvor fornøyde er brukerne?
  • Hvilke sider fungerer best?
  • Hvor kommer brukerne fra?
  • Hva har brukerne søkt etter på søkemotorer før de kommer til deg?
  • Hvor gir brukerne opp?
  • Hvor godt fungerer kjøpstransaksjoner og overtalelsestrakter?

I dette lynkurset får du en grunnleggende innføring i verktøyet Google Analytics i praktisk bruk:

Oversikt og dashboard

  • Hva er det viktigste tallene å følge med på?
  • Hva forteller tallene deg?
  • Hvordan sette opp dashbord som gir deg nøkkelinformasjon ved et øyekast?

Innholdsstatistikk

  • Slik finner du det mest populære innholdet ditt
  • Dette forteller innholdstallene om hvor gode de enkelte artiklene er
  • Hvordan bruke innholdsstatistikk til målrettet forbedring?

Trafikktall

  • Slik leser du av hvor brukerne kommer fra
  • Hva forteller disse tallene deg egentlig?
  • Hvordan bruke trafikktall til målrettet økning av trafikken

Kampanjesporing

  • Slik setter du opp enkel kampanjesporing med Google Analytics
  • Hvordan bruke kampanjesporing til å velge ut de effektive markedstiltakene
  • Hva er det egentlig disse tallene sier noe om?

Kurset forutsetter at du allerede har installert Google Analytics på ditt nettsted.

Du trenger ikke være ekspert, men du må ha tilgang til bedriftens Google Analytics-konto, og du må påregne at du skal arbeide med dine egne tall og rapporter i løpet av kurset. (Du vil naturligvis ikke bli pålagt å opplyse bedriftens faktiske tall eller målinger for medelevene.)

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.
Roar Eriksen
Kursleder : Roar Eriksen
Roar har fartstid bl.a. fra Google, og regnes som Norges fremste ekspert og en av de aller beste i Europa på området digital synlighet. I tillegg er han en morsom og lærerik foredragsholder, som er tydelig og forståelig også for tilhørere uten teknisk bakgrunn. Roar Eriksen suppleres av Nina Furu, som også deltar på hele kursdagen.

Kurset holdes 20. mars 2013, kl. 9.00-15.30, i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj.