Lynkurs i sosiale medier 14. desember

De sosiale mediene som Facebook, Twitter, Wikipedia, YouTube og andre er i ferd med å forandre grunnreglene for webkommunikasjon. I dette heldagskurset lærer du å forholde deg til disse mediene som naturlige supplementskanaler for ditt web-innhold.

Over 2,5 millioner nordmenn har profiler på Facebook (se også flere nøkkeltall om sosiale medier). Spredningskanaler som Twitter kan sikre deg eksponentiell vekst av lesertallene for innholdet ditt – i hvert fall for en enkelt dag. You Tube er blitt verdens nest største søkemotor. Hva er det egentlig som skjer?

Det som skjer er at webben er i endring. Fra å være en kanal som først og fremst handlet om informasjonsformidling og (fra brukers side) informasjonsinnhenting, er web nå i stadig økende grad en kanal for dialog, deling, tredjepartsomtale, anbefalinger og kommentering. Hva andre sier om deg er i ferd med å bli vel så viktig som den informasjonen du selv leverer.

Klikk for å bestille plass på dette lynkurset i sosiale medier

Her er noen stikkord om innholdet:

  • Hvilke er egentlig de sosiale mediene, og hva kjennetegner hver av dem?
  • Hvordan er sosiale medier forskjellige fra andre nettsider?
  • Hvordan følge med på hva som sies om deg i sosiale nettverk?
  • Hvordan kan sosiale medier forsterke og utdype kommunikasjonen på eget nettsted?
  • Hvilket innhold egner seg for sosiale medier?
  • Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler?
  • Hvordan utforme og formulere relevante budskap?
  • Hvordan svare relevant på tiltale og henvendelser?
  • Hvordan møte kritiske tilbakemeldinger og negativ omtale?

Hva betyr dette for oss som webkommunikatører? – Vel, det betyr noe for både hvilke ting vi velger å formidle og for hvordan vi velger å gjøre dem tilgjengelig. Vi trenger å kjenne de sosiale mediene, vite hvordan de fungerer, hva som egner seg for hvilken kanal, hvordan vi skal svare på tiltale – og ikke minst: Vite når vi skal la det være.

Dette er temaet for heldagskurset Lynkurs i Sosiale Medier. I løpet av denne dagen vil du få en rekke praktiske og konkrete innspill til egen kommunikasjon i sosiale kanaler, og kunnskap og verktøy som hjelper deg å sette det raskt og effektivt ut i live for egen organisasjon.

Kursleder : Kenneth Eriksen
Kenneth er en kjent profil i web-Norge, og har bl.a. vært leder i bransjeforeningen INMA. Han er en erfaren markedsfører og nettredaktør med fartstid bl.a. fra ICA og DnB. I dag er han konsulent, kursleder og foredragsholder, i tillegg til å være digitalrådgiver i Naturvernforbundet og lokalpolitiker i Oslo.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 14. desember kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980 eks mva, inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Bestill din plass på dette fremtidsrettede kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under:

Opps, fant ikke skjemaet.