Lynkurs i sosiale medier, 24. januar

Få en konsentrert innføring i målrettet kommunikasjon i sosiale medier – Facebook, Twitter, Blogger, LinkedIN og YouTube.

Over 2,5 millioner nordmenn har profiler på Facebook. Spredningskanaler som Twitter kan sikre deg eksponentiell vekst av lesertallene for innholdet ditt – i hvert fall for en enkelt dag. You Tube er blitt verdens nest største søkemotor. Hva er det egentlig som skjer?

Klikk for å bestille plass på dette lynkurset i sosiale medier

Det som skjer er at webben er i endring. Fra å være en kanal som først og fremst handlet om informasjonsformidling og (fra brukers side) informasjonsinnhenting, er web nå i stadig økende grad en kanal for dialog, deling, tredjepartsomtale, anbefalinger og kommentering.

Hva andre sier om deg er i ferd med å bli vel så viktig som den informasjonen du selv leverer.

Her er noen stikkord om innholdet:

Bruk av sosiale medier

  • Hvilket innhold egner seg for sosiale medier
  • Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler?
  • Hvordan utforme og formulere relevante budskap?
  • Hvordan svare relevant på tiltale og henvendelser?
  • Hvilke relevante sosiale medier finnes?

Facebook

  • Hvordan kan og bør du være til stede på Facebook?
  • Hvor mye betyr sidekonseptet?
  • Hvordan lager du skreddersydde oppstartssider?
  • Hvordan skrive godt for Facebook?
  • Hvilke er egentlig de sosiale mediene, og hva kjennetegner hver av dem?

Overvåkning av din merkevare

  • Hvordan følge med på hva som sies om deg i sosiale medier?
  • Når skal du svare og når bør du la det være?
  • Hvilke overvåkingsverktøy kan du  bruke?
  • Hvordan sette opp varslinger.

Kriterier for medievalg

  • Blogging – er det relevant for ditt firma?
  • Twitter – pressens og politikernes medium?
  • LinkedIN – rekrutteringskanalen?
  • Andre relevante kanaler?

Multikanalkommunikasjon

  • «Right touching» – hvordan møte brukeren på rett sted til rett tid.
  • Hvordan få kanalene til å spille sammen?
  • Automatisering og krysspublisering
  • Hvordan møte kritiske tilbakemeldinger og negativ omtale?

I løpet av denne dagen vil du få en rekke praktiske og konkrete innspill til egen kommunikasjon i sosiale kanaler, og kunnskap og verktøy som hjelper deg å sette det raskt og effektivt ut i live for egen organisasjon.

Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.


Kurset arrangeres 24. januar 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980 eks mva, inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Bestill din plass på dette fremtidsrettede kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under:

Opps, fant ikke skjemaet.