Moderne internkommunikasjon, kurs 4. september 2018

Internkommunikasjon er et viktig virkemiddel for å bygge bedriftskultur, lojalitet og samhold, foruten å nå de forretningsmessige målene for virksomheten. Få praktiske tips for å jobbe bedre med digitale internkanaler.

Kurset er dessverre fullbooket. Klikk her for å delta på neste kurs  30.november 2018

I moderne internkommunikasjon er intranettet sentralt, og sosiale medier gir rammer for omdømmebygging og speiling til internkulturen. Dette kurset er for deg som arbeider med intranett og internkommunikasjon til daglig, og ønsker å ta de nye mulighetene i aktiv bruk.

Etter kurset skal du være i stand til å drive effektiv internkommunikasjon i digitale kanaler.

Kurset dekker blant annet:

Hvordan lage intern-nyheter som fenger?

  • Hvordan finne de gode historiene internt i bedriften?
  • Hyppighet, frekvens og segmentering for intern-nyheter
  • Når og hvordan gjengi nyheter fra eksterne kilder

Få ideer fra verdens beste intranett

  • De 10 beste intranettene i verden, kåret av Nielsen Norman Group
  • Årets trender innen intranett-kommunikasjon.
  • Fellestrekk ved de beste intranettene

Endrings- og krisekommunikasjon

  • Hvordan håndtere endrings- og krisekommunikasjon i digitale kanaler
  • Det stormer rundt selskapet i sosiale medier – hva gjør du?
  • Hvordan skape trygghet internt og eksternt

Internkommunikasjon i sosiale medier

  • Slack, Facebook at Work og andre sosiale verktøy for internkommunikasjon
  • Bør kolleger være venner på Facebook?
  • Hva trengs av sosial funksjonalitet på intranettet?

Regler og rutiner for digital internkommunikasjon

  • Hva trengs av verktøy og rutiner?
  • Systematisk arbeid med innholdsskaping og spredning
  • Årshjul og standarder
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 4. september 2018 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 5980,-  inkludert kursmateriell og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Kurset er dessverre fullbooket. Klikk her for å delta på neste kurs  30.november 2018