Nå nye målgrupper på Facebook ved smart bruk av data – gratis kveldsarrangement

Det er veldig mye å hente på smart bruk av kundedata. BI har brukt målgruppesegmentering på Facebook til å få vesentlig bedre resultater for videreutdanningsmarkedet, og den 6. oktober 2015 forteller de hvordan.

demographical_targetingDet snakkes mye om «big data», «marketing automation», «omnikanal» og lignende begreper. Men hva betyr det egentlig i praksis? Hvordan kan vi som er markedsførere og informatører nyttegjøre oss de mulighetene som finnes?

Webgruppen ønsker i høst å sette fokus på det datadrevne, og smart bruk av kundedata. I dette gratis kveldsarrangementet forteller Jarle M. Alvheim fra BI Executive hvordan de markedsførte over 200 kurs- og utdanningstilbud med spesialisert målretting og segmentering på Facebook.

Stikkord om innholdet i foredraget:

  1. Kjapt om produktomfanget, problemstillinger vi har og hvilke kanaler vi er på
  2. Facebook overordnet. Hva vi har gjort, best practices i forhold til å finne målgrupper, kampanjer som fungerer osv.
  3. Hvordan måle riktig, implementering du må gjøre på dine sider, leie inn hjelp vs kontroll selv på kampanjene
  4. Dag-til-dag analyse og dashboards
Kursleder : Jarle M. Alvheim
Jarle er Data Platform Manager i Dentsu Aegis Network Norway. Han har tidligere vært markedsansvarlig ved Handelshøyskolen BI, som leverer fra korte kurs til fulle mastergrader for videreutdanningsmarkedet. Han har bakgrunn fra kampanjeplanlegging og prosjektledelse, og brenner for smart bruk av data i markedsføring.

Arrangementet holdes tirsdag 6. oktober kl 17-19 i Webgruppens lokaler i Strandgaten 19. Se kart. Som vanlig blir det litt enkel mat og drikke.

Arrangementet er gratis, men du må stå på påmeldingslisten: