Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nå nye målgrupper på Facebook ved smart bruk av data – gratis kveldsarrangement

Det er veldig mye å hente på smart bruk av kundedata. BI har brukt målgruppesegmentering på Facebook til å få vesentlig bedre resultater for videreutdanningsmarkedet, og den 6. oktober 2015 forteller de hvordan.

demographical_targetingDet snakkes mye om «big data», «marketing automation», «omnikanal» og lignende begreper. Men hva betyr det egentlig i praksis? Hvordan kan vi som er markedsførere og informatører nyttegjøre oss de mulighetene som finnes?

Webgruppen ønsker i høst å sette fokus på det datadrevne, og smart bruk av kundedata. I dette gratis kveldsarrangementet forteller Jarle M. Alvheim fra BI Executive hvordan de markedsførte over 200 kurs- og utdanningstilbud med spesialisert målretting og segmentering på Facebook.

Stikkord om innholdet i foredraget:

  1. Kjapt om produktomfanget, problemstillinger vi har og hvilke kanaler vi er på
  2. Facebook overordnet. Hva vi har gjort, best practices i forhold til å finne målgrupper, kampanjer som fungerer osv.
  3. Hvordan måle riktig, implementering du må gjøre på dine sider, leie inn hjelp vs kontroll selv på kampanjene
  4. Dag-til-dag analyse og dashboards
Jarle M. Alvheim
Kursleder : Jarle M. Alvheim
Jarle er markedsansvarlig i BI Executive, som leverer fra korte kurs til fulle mastergrader for videreutdanningsmarkedet. Han har bakgrunn fra kampanjeplanlegging og prosjektledelse, og brenner for smart bruk av data i markedsføring.

Arrangementet holdes tirsdag 6. oktober kl 17-19 i Webgruppens lokaler i Strandgaten 19. Se kart. Som vanlig blir det litt enkel mat og drikke.

Arrangementet er gratis, men du må stå på påmeldingslisten:

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs