Dette er kurset som over 5 fredager gir deg den informasjonen du trenger for å drive innholdsadministrasjon på en bedrifts- eller etatsweb.
Bonus: Boken «Fra Triggerord til Hashtag» (old)Bonus: Boken «Slik lykkes du endelig med innhold på nett»Nettredaktørskolen er «flaggskipet» i Webgruppens kurssatsning, og kanskje landets mest anerkjente kurstilbud for profesjonelle nettredaktører. Flere hundre større norske virksomheter og etater i offentlig sektor har skolert sine nettredaktører gjennom Nettredaktørskolen.
Kurset gir deg praktisk trening i nettredaktørfaget, kompetanse på de mest sentrale emnene innen det å drive et nettsted og påfyll av teori og praktiske eksempler til inspirasjon i egen jobb. Kurset egner seg for deg som jobber eller skal jobbe som nettredaktør, webmaster, informasjonsmedarbeider eller på annen måte har ansvar for innholdet på en webside.
Kurset holdes over 5 hele dager fra kl. 9-15.30.
Kursstart er 18. oktober 2013
Prisen er kr 18 500,- inkludert kursmateriell og lunsj.


Kurssted er Strandgt. 19 rett ved Oslo Sentralstasjon. Kursleder: Nina Furu samt flere fremstående gjesteforelesere. Se noen av våre referanser .
Kursdager på Nettredaktøren grunnkurs januar 2013 er som følger (med forbehold om endringer i rekkefølge):
Dato | Tema | Kursleder |
18. oktober 2013 | Grunnleggende webkommunikasjon: Skriving for web, Hva er innhold på web? Strategiske valg ved etablering/redesign og endring, prosjektering og planlegging. | Nina Furu |
25. oktober 2013 | Todelt plan: 1) Visuell webkommunikasjon. Webdesign, visuell findability, bildebehandling for web. Hva er «Dirty design», og hvorfor er det viktig? 2) Utvikling og forbedring av nettstedet, CMS og kommunikasjons-plattformer. | Nina Furu + Jakob Thyness, «The Dirty Designer», senior designrådgiver i Webgruppen |
1. november 2013 | Sosiale medier. Hvordan kan disse inngå som del av kommunikasjons- og markedsstrategien på web? Hvilke muligheter finnes, og hvordan kan de utnyttes? | Nina Furu |
8. november 2013 | Ekstern og intern findability. Hvordan bli funnet på søkemotorer, hvordan sikre at brukeren finner riktig innhold på ditt nettsted. | Nina Furu + søkemotorekspert Roar Eriksen, Red Performance |
15. november 2013 | Todelt plan: 1) Brukertesting, brukerorientering, bruker-vennlighet, brukerfokus. 2) Google Analytics, webanalyse og hvordan webstatistikk kan brukes til løpende videre forbedring av nettstedet. Oppsummering og avslutning. | Nina Furu m/ gjest |
(Det tas forbehold om endring av rekkefølge og evt. gjesteforelesere.)
NB! Siste kursgang (15. november) må deltagerne selv ta med seg bærbar PC til kurset.
Opps, fant ikke skjemaet.