Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nettredaktørskolen, sommer 2017

Dette er kurset som over 5 hele dager gir deg alt du trenger for å drive innholdsadministrasjon på en bedrifts- eller etatsweb, effektivt og med målbare resultater.

Nettredaktørskolen
Nettredaktørskolen er kanskje landets mest anerkjente kurstilbud for profesjonelle nettredaktører; altså de som har ansvaret for innholdet på bedriftens/etatens webside. Flere hundre større norske virksomheter og etater i offentlig sektor har skolert sine nettredaktører gjennom Nettredaktørskolen.

Kurset gir deg praktisk trening i nettredaktørfaget, kompetanse på de mest sentrale emnene innen det å drive et nettsted og påfyll av teori og praktiske eksempler til inspirasjon i egen jobb. Kurset egner seg for deg som jobber eller skal jobbe som nettredaktør, webmaster, informasjonsmedarbeider eller på annen måte har ansvar for innholdet på en bedrifts eller etats webside.Skjermbilde 2015-01-26 kl. 11.29.26

Kurset fokuserer mest på informasjonsformidling og ikke så mye på markedsføring og kommersiell drift. For sistnevnte anbefaler vi i stedet Sertifiseringskurs i Digital Marketing.

Kurset er ett ukes kurs og består av 5 heldags-samlingerfra kl. 9-15.30. Kursstart er 12. juni 2017

Prisen er kr 18 500,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Skjermbilde 2015-01-26 kl. 11.30.26Kurssted er Strandgt. 19 rett ved Oslo Sentralstasjon. Kursleder: Nina Furu samt flere fremstående gjesteforelesere. Se noen av våre referanser .

Kursdager på Nettredaktøren grunnkurs år 2016 er som følger (med forbehold om endringer i rekkefølge):

DatoTemaKursleder
12. juniGrunnleggende webkommunikasjon: Skriving for web, Hva er innhold på web? Strategiske valg ved etablering/redesign og endring, prosjektering og planlegging.Nina Furu
13. juniTodelt plan: 1) Utvikling og forbedring av nettstedet, CMS og kommunikasjons-plattformer. 2) Visuell webkommunikasjon. Webdesign, bildebruk for web.Nina Furu + Jakob Thyness, partner i Webgruppen
14. juniEkstern og intern findability. Hvordan bli funnet på søkemotorer, hvordan sikre at brukeren finner riktig innhold på ditt nettsted.Nina Furu + søkemotorekspert Roar Eriksen
15. juniSosiale medier. Hvordan kan disse inngå som del av kommunikasjonsstrategien på web? Hvilke muligheter finnes, og hvordan kan de utnyttes? Praktiske tips for de viktigste kanalene.Nina Furu
16. juniTodelt plan: 1) Brukertesting, brukerorientering, brukervennlighet, brukerfokus. 2) Google Analytics, webanalyse og hvordan webstatistikk kan brukes til løpende videre forbedring av nettstedet. Oppsummering og avslutning.Nina Furu
Jakob Thyness
Kursleder : Jakob Thyness
Jakob har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og transaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder. Med sitt konsept Dirty Design holder han foredrag over hele verden, og høster stor anerkjennelse i de internasjonale fagmiljøene.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.
Roar Eriksen
Kursleder : Roar Eriksen
Roar har fartstid bl.a. fra Google, og regnes som Norges fremste ekspert og en av de aller beste i Europa på området digital synlighet. I tillegg er han en morsom og lærerik foredragsholder, som er tydelig og forståelig også for tilhørere uten teknisk bakgrunn. Roar Eriksen suppleres av Nina Furu, som også deltar på hele kursdagen.

(Det tas forbehold om endring av rekkefølge og evt. gjesteforelesere.)

5 dagers kurs

Kurset går over 5 hele arbeidsdager. Avhengig av kurs kan dette være 5 dager i rekkefølge eller 1 ukedag pr. uke i 5 uker. Denne informasjonen finnes i den øvrige kursomtalen.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

Krever tilgang til tjeneste

Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.

Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.

Krever internett

Enkelte av våre kurs krever tilgang til internett, enten via laptop, nettbrett eller mobiltelefon.

Vi har trådløs internettilgang i våre lokaler som alle våre kursdeltakere kan benytte seg av. Nettverksnavn og passord finnes oppslått i kurslokalene.

Etter endt kurs skal du være i stand til å drive innhold på et nettsted på måte som er effektiv og skaper målbare resultater.

Nettredaktørskolen arrangeres også som 5-ukers kurs (1 dag pr uke) høst 2017.

Sikre deg en plass på dette kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under.

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs