Oppdatering i digital marketing, kurs 31. oktober 2017

Har du tatt sertifiseringskurs i digital marketing for en stund siden og vil friske opp kunnskapen? Eller ønsker du bare å få en oppdatering på hva som er nytt i feltet de siste månedene? Da er dette kurset for deg!

Få en oppfriskning på de viktigste hovedprinsippene og en opppdatering på siste nytt innen feltet digital marketing.

Klikk her for å delta på kurset Oppdatering i digital marketing

Kurset dekker blant annet:

Oppdatering på SEO

  • Hva er de vedvarende hovedprinsippene for SEO?
  • Hvilke endringer har Google kommet med i det siste?
  • Hva er de sentrale KPI’ene å følge med på innen SEO?

Oppdatering på PPC/Google AdWords

  • Hva er hovedprinsippene innen PPC-annonsering?
  • Hva er nytt av funksjonalitet og formater?
  • Hva er de sentrale KPI’ene å følge med på innen PPC?

Oppdatering på Facebook og Instagram

  • Hva er hovedprinsippene i Facebook-universet?
  • Hva er nytt og under utrulling innen markedsføring på Facebook og Instagram?
  • Hva kommer innen markedsføring med bots og ellers i Messenger?

Oppdatering på dialogmarkedsføring – og påvirkning fra GDPR

  • Hvilke hovedprinsipper gjelder for e-post og SMS-markedsføring?
  • Hvilke nye muligheter finnes innen marketing automation?
  • Hvordan påvirker GDPR alt vi gjør fremover? (Mer om den nye personvernlovgivningen her.)

Andre oppdateringer

  • Hvilke andre sosiale kanaler bør man holde et øye på?
  • Hvilke nye kanaler og trender er på gang?
  • Hvilke andre ting bør vi være bevisste på fram mot 2018?

Kursleder : Jakob Thyness
Jakob har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og transaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder. Med sitt konsept Dirty Design holder han foredrag over hele verden, og høster stor anerkjennelse i de internasjonale fagmiljøene.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kursinformasjon

Kursdato:tirsdag 31. oktober, 2017
Kurstidspunkt:kl. 09.00
Kurssted:Webgruppen AS, Strandgaten 19, 0152 Oslo. Se kart og veibeskrivelse
Kursavgift:kr. 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj. *

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

* Kurspåmelding er bindende. Se våre salgsbetingelser.

Kurset holdes 31. oktober 2017  kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris er kr 4980,- inkludert lunsj og kursmateriell.