Ettermiddagstreff: Ny personvernlov – hva betyr den for nettmarkedsførere?

Kom på gratis nettverksmøte 22. mai 2017, og få fakta og tips til hvordan du best kan møte utfordringene i GDPR.

25. Mai 2018 innføres den såkalte GDPR-forordningen (General Data Protection Regulation), som kommer til å bli norsk lov uten egen behandling her til lands. GDPR kommer til å medføre en hel del endringer på nett.

Noen av de endringene som kommer er:

  • Du vil trenge godkjennelse for å lage interesseprofiler på kunder
  • Kunder må få lov til å se på og hente ut alle data du har om dem
  • Du kan ikke lenger bruke samme godkjennelse på flere ting («ja, jeg vil være med i konkurransen, og melder meg samtidig på nyhetsbrev»)
  • Alt samtykker må være eksplisitte, opt-in, og samtykket må kunne trekkes tilbake
  • Kunden må få lov til å «ta med seg» sine data

Det er også snakk om at GDPR vil kunne påvirke våre muligheter for markedsføring i sosiale medier (blant annet bruk av speilpublikum og custom audiences på Facebook), for bruk av internasjonale skytjenester og mye annet.

Manfred Bjørlin, Bring Dialog

Vi inviterer derfor til et foredrag om GDPR og hva forordningen kommer til å bety for oss som jobber med websider og digital markedsføring, mandag 22. mai kl 16.00 – 18.00 i Webgruppens lokaler i Strandgaten 19 (se kart).

Foredragsholder er Manfred Bjørlin, som er senior løsningsarkitekt i Bring Dialog, og jobber med å finne løsninger i forhold til GDPR for mange av de største selskapene i Norge. Det vil også bli anledning til å stille spørsmål.

Arrangementet er gratis, men du må være påmeldt via skjemaet under: