Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Research på nett, kurs 15. februar

Her er kurset som lærer deg å finne fram til relevant informasjon på nett, og dessuten å følge med på hva som sies om deg og dine merkevarer i den digitale sfæren.

Som research-verktøy er nettet uovertruffent! Her finner du det meste av den informasjonen du trenger – og ganske mye du ikke trenger. Men hvordan skiller du egentlig det ene fra det andre? Og hvordan forhindrer du at du går glipp av de viktigste hendelsene?

Påmeldingsfristen for dette kurset har nå gått ut.

Her er noen stikkord om hva denne kursdagen inneholder:

Søk og søkeverktøy

Google er verdens største søkemotor og vet svar på det meste. Likevel er det mange søkemuligheter de fleste av oss aldri tar i bruk. Kurset dekker for eksempel:

  • Avansert søk på Google.
  • Søk med Boolske spørringer.
  • Avansert bildesøk.
  • Semantiske mikroformater og søk i «web 3.0».

Sosiale medier

Mange deler svært mye informasjon i sosiale medier. Noe av dette kan være av interesse for den som driver research. Kurset dekker:

  • Facebook open graph.
  • Søk på Facebook.
  • Søk på Twitter inkludert hashtags.
  • Firmasøk og personsøk på LinkedIn.

Personinformasjon og personvern

Selv om det er mulig å finne mye informasjon om mange personer, finnes det mange begrensninger på hva slags opplysninger man bør bringe videre. Kurset dekker grunnleggende retningslinjer for bruk av personinformasjon og personvern.

  • Datatilsynets anbefalinger.
  • Gjeldende lover og regler.
  • Personvern i pressen.
  • Vær Varsom-plakaten og presse-etikk.

Overvåking av egen merkevare

Med sosiale medier har vareprat fått en helt ny dimensjon. Hva som sies om en bedrift og dens produkter på nett vil i høyeste grad påvirke salget. Kurset gir deg tips og verktøy for overvåking av egen merkevare.

  • Betalte elektroniske verktøy som Meltwater BUZZ og Radian6.
  • Gratis verktøy som Google Alerts og Hyperalerts.
  • Varslingstjenester.
  • Når bør du gå inn og delta i samtalen?
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 15. februar kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980 eks mva, inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Påmeldingsfristen for dette kurset har nå gått ut.

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs