Sertifisering i Sosiale Medier, oppstart 8. januar 2019

Dette sertifiseringsprogrammet gjør deg til en av landets aller første sertifiserte spesialister på markedsføring i sosiale medier.

Webgruppen i samarbeid med Digital Marketing Institute tilbyr Norges første sertifiseringskurs i sosiale medier. Etter bestått eksamen blir du sertifisert spesialist på markedsføring i sosiale medier.

Klikk her for å delta på Sertifisering i sosiale medier

Denne sertifiseringen er ideell for deg som jobber spesielt med sosiale medier, skal lede et sosiale medier-team eller simpelthen vil løfte kompetansen innen området. Kurset er laget for å hjelpe deg å utnytte sosiale medier effektivt som digital markedsføringskanal.

Innholdet i kurset er godkjent av Digital Marketing Institute’s internasjonale Industry Advisory Council, der de største sosiale mediene er representert. Gjennom kurset får du en profesjonell sertifisering som er internasjonalt anerkjent.

Du lærer å drive målrettet skaping og spredning av innhold i sosiale medier, markedsføring på Facebook, Instagram, Linkedin og andre, marketing automation og mye annet.

Hvorfor ta en slik sertifisering?

Markedsføring i sosiale medier er en etterspurt ferdighet, og denne sertifiseringen gir deg de nyeste teknikkene og verktøyene for å jobbe effektivt i disse flatene. Programmet går i dybden og fokuserer på planlegging, implementering og optimalisering av bedriftens strategi for sosiale medier.

Du lærer i klasserom, med tydelige forklaringer og eksempler hvordan du utvikler og distribuerer innhold i de sentrale sosiale nettverkene. Dette gir deg praktiske kunnskaper om hvordan du kan lage tiltak som følger bestepraksis, både med gratis og betalte virkemidler.

Når du har bestått eksamen, får du en internasjonal spesialist-sertifisering som dokumenterer at du besitter unike og svært salgbare ferdigheter. Dette hjelper deg å skille deg ut på arbeidsmarkedet – og det gir din arbeidsgiver klare konkurransefortrinn i markedet.

Sertifiseringen lærer deg å arbeide systematisk og målrettet i både større og mindre bedrifter.

Hva dekker kurset?

Kurset holdes i våre lokaler med norske lærere, med engelske presentasjoner.

Kurset dekker disse 10 sentrale emnene:

  • Research i sosiale medier (Nina Furu)
  • Produksjon av innhold (Nina Furu)
  • Spredning av innhold i sosiale medier (Nina Furu)
  • Facebook – gratis og betalte tiltak (Nina Furu)
  • Twitter – gratis og betalte tiltak (Nina Furu)
  • Linkedin – gratis og betalte tiltak (Nina Furu)
  • Sosiale apper – Instagram og Snapchat (Tormod Sperstad)
  • Video i sosiale medier (Tormod Sperstad)
  • Marketing automation (Nina Furu)
  • Strategi og planlegging (Nina Furu)

Les  hele kursplanen her.

Eksamen er nettbasert, tas på et testsenter, og foregår på engelsk. Mer informasjon om eksamen.

Eksamenen er akkreditert til nivå 5 i European Qualifications Framework.

Hvem er dette kurset for?

  • Deg som jobber med sosiale medier i bedrift eller byrå og vil dokumentere din kompetanse.
  • Deg som har en bakgrunn i digital markedsføring eller innhold og vil styrke deg på fagfeltet sosiale medier.
  • Deg som vil forstå, måle, analysere og rapportere på hvilken rolle sosiale medier spiller i markedsføringsmiksen.

Hva kan du forvente?

  • Foredrag og oppgaver du selv kan løse.
  • De nyeste metodene og teknikkene for å oppnå resultater innen sosiale medier.
  • Konkrete ferdigheter og verktøy for å skape resultater for din organisasjon.

Hva kommer du til å lære?

  • Hvordan du setter opp, driver, måler og evaluerer et relevant firmanærvær i sosiale medier.
  • Hvordan du setter opp, driver, måler og evaluerer effektive kampanjer i sosiale medier.
  • Bestepraksis og innovative strategier som gir konkurransefortrinn for din bedrift.


Last ned brosjyre for dette kurset (.pdf-fil)

 

Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.
Kursleder : Tormod Sperstad
Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået DMT AS, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.

Kursinformasjon

Kursdato:tirsdag 8. januar, 2019 til tirsdag 5. februar, 2019
Kurstidspunkt:kl. 09.00
Kurssted:Webgruppen AS, Strandgata 19, 0152 Oslo
Se kart og veibeskrivelse
Kursavgift:kr. 19980,- inkludert kursmateriell og lunsj. *

5 dagers kurs

Kurset går over 5 hele arbeidsdager. Avhengig av kurs kan dette være 5 dager i rekkefølge eller 1 ukedag pr. uke i 5 uker. Denne informasjonen finnes i den øvrige kursomtalen.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

Krever internett

Enkelte av våre kurs krever tilgang til internett, enten via laptop, nettbrett eller mobiltelefon.

Vi har trådløs internettilgang i våre lokaler som alle våre kursdeltakere kan benytte seg av. Nettverksnavn og passord finnes oppslått i kurslokalene.

* Kurspåmelding er bindende. Se våre salgsbetingelser.

Kurset holdes over 5 påfølgende tirsdager med oppstart 8. januar 2019. Kursdatoene blir altså 8. januar, 15. januar, 22. januar, 29. januar og 5. februar 2019. Undervisning foregår mellom 9 og 15.30 hver kursdag.

Normal pris er kr 24 500,- , men kurset har kampanjepris kr 19980 ved bestilling før jul. Prisen inkluderer lunsj og alt kursmateriell. Eksamensavgift kommer i tillegg (€180 som betales direkte til Pearson Vue).

Etter endt kurs skal du kunne ta og bestå sertifiseringseksamen som Digital Marketing Specialist Social media – og dermed kunne dokumentere at du kan jobbe med markedsføring i sosiale medier på høyere nivå i inn- og utland.



Bli en av de aller første sertifiserte spesialistene på markedsføring i sosiale medier i Norge –  fyll ut påmeldingen under:

2019-01-08 Spesialist på Markedsføring i Sosiale Medier

Ja takk, jeg melder meg på kurset. Faktura sendes oppgitt adresse. Påmeldingen er bindende.