Praktisk workshop der du lærer å skrive enda bedre for websiden, Facebook, Twitter, epost og andre digitale kanaler.
Bonus: Boken «Slik skriver du for nett» av Nina FuruI denne praktiske workshop’en kan du strekke skriveferdighetene og forbedre deg innenfor skriving og tekst for de digitale flatene – både intranett, web, blogg, Facebook, Twitter, Linkedin og andre relevante medier.
Klikk her for å bestille plass på kurset «Skriving for digitale kanaler»
Målsettingen med kurset er å sette deg i stand til å skrive tekster som forbedrer nettstedets resultater, både når det gjelder trafikk, rekruttering, salg og informasjonsformidling.
Kurset dekker blant annet:
Å skrive for flere digitale kanaler samtidig:
- Skriving for multikanal: Hva fenger i de forskjellige kanalene?
- Hvordan tilpasse relevante budskap for forskjellige sosiale medier.
- Skriving for push-kanaler og skriving for pull-kanaler
Å skrive relevant for Facebook
- Hvordan velge sakene som passer for Facebook?
- Hvordan formulere seg for å skape aktivitet og engasjement?
- Hvordan skrive for å havne i nyhetsstrømmen «Toppnyheter»
Å skrive relevant for Twitter
- Hvordan formulere et fengende budskap på 140 tegn?
- Hvordan skrive for retweeting?
- Målrettet bruk av hashtagger for å bygge trafikk og inngå i dialog
Å skrive godt for nettsted og intranett
- Hvordan skrive knallgode overskrifter som fenger på en relevant mpte
- Mer utdypende om trigger-ord og hvordan de kan brukes aktivt i teksten.
- Riktig bruk av de forskjellige sjangrene innen webtekst.
- Hvordan lager du en god informasjonstekst for web?
Å skrive for å utløse handling hos bruker
- Hvordan formulerer du deg overbevisende på web med retoriske virkemidler?
- Hvordan frister du brukeren med innhold han ikke visste han var interessert i?
- Hvordan lager du tekster som får brukeren til å ønske å klikke?
- Utforming av «den perfekte landingssiden»
Dette kurset er ment for deg som allerede har en viss erfaring med webtekst, og ønsker å forbedre skriveferdighetene ytterligere. Fokuset ligger på innholdet i teksten, på å velge ut fokusområder, få til riktige vinklinger og gode formuleringer av innholdet.
Arbeidsformen på dette kurset er praktisk workshop – en kombinasjon av foredrag, egenarbeid og gruppediskusjon der du får anledning til praktisk øvelse og felles vurdering av tekster.
Kurset holdes 12. og 13. desember 2012 kl. 09.00-15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 9750,- inkludert lunsj og elektronisk kursmateriell.
Sikre deg en plass på denne workshop’en ved å fylle ut skjemaet under:
Opps, fant ikke skjemaet.