Skriving for Facebook, kurs 3. desember 2013

Heldagskurs for deg som lager oppdateringer til Facebook på en daglig basis.

Skriv_FacebookHar du fått ansvaret for å drive innholdsproduksjon på selskapets Facebook-side? – Her er kurset som setter deg raskt inn i det du trenger å vite.

Klikk her for å delta på kurs i skriving for Facebook

Kurset dekker blant annet:

Hvordan finne gode saker?

  • Hva slags tematikk egner seg for Facebook?
  • Hvordan presenterer du oppdateringene?
  • Hvilke saker er det som engasjerer bruker?

Oppsett og drift av en Facebook-side

  • Hva slags side bør du lage?
  • Bildevalg og innstillinger
  • Facebook innsikt; forstå brukeradferden på din Facebook-side

Merkevareambassadører og delingsfaktorer

  • Hva får en bruker til å ønske å dele en sak?
  • Hvilke oppdateringer blir best likt?
  • Hvordan speile brukeren på en attraktiv måte?

Skriving for å komme godt opp i nyhetsstrømmen

  • Hva styrer utbredelsen av oppdateringene?
  • Variablene i den såkalte «egde rank»
  • Hva slags saker når ut til flest brukere?

Videreutvikling og vekst på siden

  • Hvordan får du flere likere?
  • Interaksjon mellom webside og Facebook-side
  • Hvordan håndtere dialog og tilbakemeldinger

Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 3. desember 2013 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Opps, fant ikke skjemaet.