Skriving på web og i sosiale medier, kurs 30. og 31. mai

Lær å skrive enda bedre for websiden, Facebook og andre sosiale medier, epost og andre digitale flater.

Bonus: Boken «Slik skriver du for nett» av Nina Furu

I denne praktiske workshop’en kan du strekke skriveferdighetene og forbedre deg innenfor skriving og tekst for de digitale flatene – både intranett, web, blogg, Facebook, Twitter, LinkedIn og andre relevante medier.

Klikk her for å bestille plass på skrivekurset 30. og 31. mai

Målsettingen med kurset er å sette deg i stand til å skrive tekster som forbedrer nettstedets resultater, både når det gjelder trafikk, rekruttering, salg og informasjonsformidling.

Kurset dekker blant annet:

Å skrive for flere digitale kanaler samtidig:

  • Skriving for multikanal: Hva fenger i de forskjellige kanalene?
  • Hvordan tilpasse relevante budskap for forskjellige sosiale medier.
  • Skriving for push-kanaler og skriving for pull-kanaler

Å skrive relevant for Facebook

  • Hvordan velge sakene som passer for Facebook?
  • Hvordan formulere seg for å skape aktivitet og engasjement?
  • Hvordan skrive for å havne i nyhetsstrømmen «Toppnyheter»

Å skrive relevant for Twitter

  • Hvordan formulere et fengende budskap på 140 tegn?
  • Hvordan skrive for retweeting?
  • Målrettet bruk av hashtagger for å bygge trafikk og inngå i dialog

Å skrive godt for nettsted og intranett

  • Hvordan skrive knallgode overskrifter som fenger på en relevant mpte
  • Mer utdypende om trigger-ord og hvordan de kan brukes aktivt i teksten.
  • Riktig bruk av de forskjellige sjangrene innen webtekst.
  • Hvordan lager du en god informasjonstekst for web?

Å skrive for å utløse handling hos bruker

  • Hvordan formulerer du deg overbevisende på web med retoriske virkemidler?
  • Hvordan frister du brukeren med innhold han ikke visste han var interessert i?
  • Hvordan lager du tekster som får brukeren til å ønske å klikke?
  • Utforming av «den perfekte landingssiden»

Dette kurset er ment for deg som allerede har en viss erfaring med webtekst, og ønsker å forbedre skriveferdighetene ytterligere. Fokuset ligger på innholdet i teksten, på å velge ut fokusområder, få til riktige vinklinger og gode formuleringer av innholdet.

Arbeidsformen på dette kurset er praktisk workshop – en kombinasjon av foredrag, egenarbeid og gruppediskusjon der du får anledning til praktisk øvelse og felles vurdering av tekster.

Bonus: Boken «Slik skriver du for nett» av Nina Furu
Denne boken beskriver en rekke tiltak som hjelper deg å optimalisere de målbare verdiene på enkeltsidene dine. Som deltager på dette kurset mottar du boksen uten ekstra kostnad, som en del av kursmaterialet.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 30. og 31. mai kl. 09.00-15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 9750 inludert lunsj og elektronisk kursmateriell. Prisen er eks mva.

Sikre deg en plass på denne workshop’en ved å fylle ut skjemaet under:

Opps, fant ikke skjemaet.