Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Slik lykkes du med Facebook, 15. mai 2013

Hva kan vi lære av de norske suksess-casene? – Dette er et praktisk kurs hvor vi analyserer norske Facebook-satsninger som har vært vellykkede, og ser på hvilke erfaringer og ideer vi kan hente.

Illustrasjon Slik lykkes du med FacebookI mange bedrifter er det ennå ikke avklart hva Facebook er og kan være i organisasjonens kommunikasjons- og/eller markedsplan. En konsekvens av dette er at det er mye prøving og feiling – mange forsøker forskjellige tilnærminger, og ikke alt er like vellykket.

Klikk her for å delta på kurset «Slik lykkes du med Facebook»

I dette kurset skal vi prøve å lære av andres prøving, gjennom å se på hvem som har skapt resultater og hvordan. Vi tar utelukkende utgangspunkt i norske eksempler for å få overføringsverdien så høy som mulig.

Kurset dekker blant annet:

Hvilke suksesshistorier finnes?

  • Hvem har lykkes med Facebook i Norge?
  • Hvilke firmaer utpeker seg?
  • Hva er relevante caser fra bedrifter og offentlig sektor?
  • Hvem har gjort interessante erfaringer?

Vellykket utforming og innhold på Facebook

  • Hvordan kan det nye timeline-designet utnyttes?
  • Eksempler på gode oppsett.
  • Hvordan prioritere og trekke fram viktige innlegg.
  • Hvordan tone ned støy og irrelevant kommunikasjon.

Oppdateringer og Facebook-tekst

  • Forskjellige måter å bruke Facebook-oppdateringene på.
  • Eksempler på gode oppdateringer.
  • Skrivestil og «tone of voice».
  • Hvordan skrive for kommentering og liking.

Facebook med bruker i sentrum

  • Hvem bruker Facebook i kundeservice på en vellykket måte?
  • Hvordan svarer man med humor og sjarm?
  • Hvordan takler man «vriene» innlegg fra brukere?
  • Hvem svarer på vegne av bedriften og hvordan?
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 15. mai 2013 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,-  inkludert kursmateriellog lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under: