Slik lykkes du med sosiale medier, kurs 5. april 2013

Et konkret og matnyttig kurs for deg som vil lære å utnytte mulighetene til salg og markedsføring som finnes i sosiale medier.

Lykkes_sosmedSosiale medier er blitt en viktig og integrert del av mediebruken for bruker – noe som også betyr at det er mange muligheter for salg og markedsføring i disse kanalene. Samtidig er sosiale medier «skjøre kanaler», fordi du som avsender er avhengig av tillit og troverdighet hos bruker. Denne tilliten kan fort forsvinne om du trår feil.

I dette kurset lærer du blant annet:

Sosial strategi

  • Hvordan tenke strategisk rundt bedriftens nærvær i forskjellige sosiale medier?
  • Hvordan utvikle en god og troverdig stemme for bedriften?
  • Hvordan lage oppdateringer som engasjerer, blir likt og delt?

Markedsføring i sosiale medier

  • Hvordan drive effektiv markedsføring i sosiale medier?
  • Strategier som understøtter din merkevare
  • Kunden som din beste ambassadør

Produkteksponering og salg

  • Hvordan bruke sosiale medier som Instagram og Pinterest til å eksponere produkter?
  • Hvordan selge produkter via Facebook uten at kunden føler det som «masete»?
  • Hvordan legge til rette for gode produktomtaler fra kunder?

Kundeservice i sosiale medier

  • Hvordan være lydhør for tilbakemelding fra kundene?
  • Slik understøtter du kundeservice i sosiale medier
  • Kunden som din beste produktutvikler

Fallgruver å unngå

  • Hvordan drive markedsføring som er i tråd med retningslinjene fra Facebook og de andre kanalene?
  • Hvordan unngå feilskjær fra samarbeidspartnere og ansatte?
  • Hvordan møte den kritiske kunden?
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

 

Kurset holdes 5. april 2013, kl 9.00-15.30, i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4980,- som dekker all undervisning, lunsj og kursmateriell.

 

Opps, fant ikke skjemaet.