Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Slik lykkes du med sosiale medier, kurs 5. april 2013

Et konkret og matnyttig kurs for deg som vil lære å utnytte mulighetene til salg og markedsføring som finnes i sosiale medier.

Lykkes_sosmedSosiale medier er blitt en viktig og integrert del av mediebruken for bruker – noe som også betyr at det er mange muligheter for salg og markedsføring i disse kanalene. Samtidig er sosiale medier «skjøre kanaler», fordi du som avsender er avhengig av tillit og troverdighet hos bruker. Denne tilliten kan fort forsvinne om du trår feil.

I dette kurset lærer du blant annet:

Sosial strategi

  • Hvordan tenke strategisk rundt bedriftens nærvær i forskjellige sosiale medier?
  • Hvordan utvikle en god og troverdig stemme for bedriften?
  • Hvordan lage oppdateringer som engasjerer, blir likt og delt?

Markedsføring i sosiale medier

  • Hvordan drive effektiv markedsføring i sosiale medier?
  • Strategier som understøtter din merkevare
  • Kunden som din beste ambassadør

Produkteksponering og salg

  • Hvordan bruke sosiale medier som Instagram og Pinterest til å eksponere produkter?
  • Hvordan selge produkter via Facebook uten at kunden føler det som «masete»?
  • Hvordan legge til rette for gode produktomtaler fra kunder?

Kundeservice i sosiale medier

  • Hvordan være lydhør for tilbakemelding fra kundene?
  • Slik understøtter du kundeservice i sosiale medier
  • Kunden som din beste produktutvikler

Fallgruver å unngå

  • Hvordan drive markedsføring som er i tråd med retningslinjene fra Facebook og de andre kanalene?
  • Hvordan unngå feilskjær fra samarbeidspartnere og ansatte?
  • Hvordan møte den kritiske kunden?
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

 

Kurset holdes 5. april 2013, kl 9.00-15.30, i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4980,- som dekker all undervisning, lunsj og kursmateriell.