Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Snapchat som informasjons- og markedsføringskanal, 21. januar 2015

Mer enn 1,3 millioner nordmenn bruker nå Snapchat, og særlig i unge målgrupper er denne kanalen sentral. Men hvordan kan den egentlig benyttes på en god måte? – Det er tema for dette kurset.

SnapchatKlikk her for å delta på kurset om Snapchat

Kurset dekker blant annet:

Status for Snapchat i Norge

  • Hva er brukerdemografien for Snapchat i Norge?
  • Hva er de typiske bruksmønstrene?
  • Nøkkeltall og data.

Sentral funksjonalitet i Snapchat

  • Gjennomgang av profiloppsett, funksjonalitet og innstillinger
  • Hvordan fungerer My Story og Our Story?
  • Fremgangsmåter for sending og kontaktinnhenting

Markedsføring på Snapchat

  • Hvordan kan Snapchat brukes som markedsføringskanal?
  • Hvilke annonseløsninger planlegger Snapchat å rulle ut?
  • Eksempler og ideer fra inn- og utland

Informasjonsformidling på Snapchat

  • Hvem kan ha nytte av Snapchat som informasjonskanal?
  • Varsling, nyhetsformidling og andre metoder
  • Eksempler og relevante caser

How-to og verktøy

  • Praktiske tips og triks for Snapchat som kommunikasjonsverktøy
  • Tilleggsapper og funksjonsutvidelser
  • Måling av effekt fra Snapchat
Ståle Lindblad
Kursleder : Ståle Lindblad
Ståle er en erfaren selger og markedsfører, med erfaring fra bl.a. Oracle, Telenor og Integrate. Han har også betydelig fartstid i sosiale medier, og driver en aktiv sosiale medier-faglig blogg på Stalelindblad.no I tillegg underviser Ståle på BI, blant annet om Snapchat.

Kurset holdes 21. januar 2015 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris er kr 4980,- inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut bestillingen under: