Social Media Manager, kurs 6. og 13. september 2018

Skal du ha ansvaret for å drive community management og sosiale medier for en bedrift? Da er dette kurset som gir deg de nyttige innspillene, rutinene og verktøyene.

Klikk her for å delta på kurset Social Media Manager

Dette todagerskurset passer både for deg som er ny i rollen og for deg som vil forbedre og optimalisere resultatene i de flatene der bedriften er.

Etter endt kurs skal du være i stand til å ta praktiske grep for å bygge og vedlikeholde bedriftens relasjoner i sosiale medier.

Kurset dekker blant annet:

Strategi for sosiale medier

  • Hvilke kanaler bør bedriften være til stede i?
  • Hvilke kanaler bruker man til hva?
  • Hva slags innhold passer i hvilke kanaler?

Relevante nærvær i forskjellige kanaler

  • Smarte oppsett av firmasider og profiler
  • Helhet i uttrykk og oppsett
  • Tydelighet i de kanalspesifikke konseptene

Community Management

  • Hva forventer kundene av deg i hvilke kanaler?
  • Hvordan identifisere og understøtte ambassadører og andre støttespillere
  • Hvordan lage oppdateringer som når fram, engasjerer og skaper det ønskede inntrykket?

Facebook og Instagram

  • Sideoppsett og innstillinger
  • Kundeservice og håndtering av kritikk og negative tilbakemeldinger
  • Hvordan lage oppdateringer som når fram, engasjerer og skaper det ønskede inntrykket?

Andre kanaler

  • Business branding med Linkedin
  • PR og omdømmebygging på Twitter
  • Møt yngre målgrupper med Snapchat, YouTube og andre tiltak

Systematisk arbeid i mange kanaler

  • Gode tredjeparts verktøy og rutiner
  • Overvåking og monitorering
  • Rapportering og relevante måltall

Workshop-format: Dette kurset er praktisk og hands-on. Du tar med egen laptop og mobiltelefon, og gjør nødvendige justeringer og tilpasninger av flatene underveis.


Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kursinformasjon

Kursdato:torsdag 6. september, 2018 til torsdag 13. september, 2018
Kurstidspunkt:kl. 09.00
Kurssted:Webgruppen AS, Strandgata 19, 0152 Oslo
Se kart og veibeskrivelse
Kursavgift:kr. 11980,- inkludert kursmateriell og lunsj. *

2 dagers kurs

Kurset går over 2 hele arbeidsdager. Avhengig av kurs kan dette være 2 dager i rekkefølge eller 1 ukedag pr. uke i 2 uker. Denne informasjonen finnes i den øvrige kursomtalen.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

Krever tilgang til tjeneste

Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.

Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.

* Kurspåmelding er bindende. Se våre salgsbetingelser.

Kurset holdes 6. og 13. september 2018 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 11 980,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

2018-09-06 Social Media Manager

Ja takk, jeg melder meg på kurset. Faktura sendes oppgitt adresse. Påmeldingen er bindende.