Social Media Manager, kurs 6. og 13. september 2018

Dette er kurset for deg som vil raskt opp og stå i rollen som community manager eller social media manager – altså den som har ansvaret for markedsføring og kommunikasjon i sosiale medier.

Etter endt kurs skal du være i stand til å jobbe systematisk, praktisk og effektivt i alle sosiale medier der bedriften har et nærvær.

Klikk her for å delta på kurset Social Media Manager

Kurset går over to hele dager, som omfatter følgende:

Dag 1: Oversikt over kanaler og tiltak

De kanalene som dekkes er:

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Snapchat
  • Twitter
  • Linkedin
  • Pinterest

Forskjellige kanaler til forskjellig bruk

  • Hvordan de forskjellige sosiale mediene kan inngå relevant i mediemiksen
  • Hvilke kanaler egner seg til hva?
  • Hva er de sentrale verdidriverne i de forskjellige kanalene?

Kritiske faktorer i oppsett

  • Gode sidekonsepter og profileringer
  • Relevante innleggstyper og bruksområder
  • Håndtering av innkommende henvendelser og tilbakemeldinger

Sosiale medier i kundereisen

  • Hvilke berøringspunkter har du med kundene i forskjellige faser?
  • Markedsføring og informasjonsformidling
  • Krisehåndtering og brannslukking

Betalte fremminger og annonsering

  • Når og hvordan eventuelt bruke penger på fremming og annonsering?
  • Smarte målgrupper og optimaliseringer
  • Hva er relevante budsjetter i de forskjellige kanalene?

Dag 2: Community management og systematisk arbeid

Verdien av bedriftens kundecommunity

  • Hvem er bedriftens følgere i forskjellige kanaler?
  • Hva forventer de av bedriften, og hvordan sikrer du en god dialog?
  • Følgerne som høringsinstans og sparringpartnere

Ambassadører og mikro-innflytere

  • Hvordan identifisere dine beste medspillere?
  • Sosiale medier som plattform for mikro-innflytere
  • Relevant belønning og spesialtiltak for ambassadører

Clickfunnels i markedsføring

  • Relevante flerkanalstiltak for å skaffe nye leads
  • Sosiale medier som trafikk-kanaler i inbound marketing
  • Hvordan tegne opp og jobbe med multikanaltrafikk

Systematisk arbeid

  • Hvordan jobbe systematisk med flere sosiale medier på én gang?
  • Publiseringsplaner og syndikeringsregler
  • Tidsplanlegging og optimalisering

Verktøy og rutiner

  • Bruk av HootSuite og andre publiseringsverktøy
  • Gode overvåkings- og monitoreringsrutiner
  • Gode apper for løpende oppfølging

Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kursinformasjon

Kursdato:
Kurstidspunkt:kl.
Kurssted:Webgruppen AS, Strandgata 19, 0152 Oslo
Se kart og veibeskrivelse
Kursavgift:kr. 11980,- inkludert kursmateriell og lunsj. *

2 dagers kurs

Kurset går over 2 hele arbeidsdager. Avhengig av kurs kan dette være 2 dager i rekkefølge eller 1 ukedag pr. uke i 2 uker. Denne informasjonen finnes i den øvrige kursomtalen.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever datamaskin

Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.

Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.

* Kurspåmelding er bindende. Se våre salgsbetingelser.

Kurset holdes to påfølgende torsdager; 6. og 13. september 2018  kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris er kr 11 980,- inkludert lunsj og kursmateriell.

2018-09-06 Social Media Manager

Ja takk, jeg melder meg på kurset. Faktura sendes oppgitt adresse. Påmeldingen er bindende.