Etater og organisasjoner benytter sosiale medier på andre måter enn kommersielle virksomheter gjør. Dette er et spesialkurs for deg som jobber eller skal jobbe med sosiale medier i denne sektoren.
Kurset holdes digitalt via Zoom. Du får også tilgang til video av kurset i etterkant. Les mer om gjennomføring av digitale dagskurs her.
Etter endt kurs skal du kunne drive effektivt informasjonsarbeid for en etat/organisasjon i sosiale medier.
Påmelding til Sosiale Medier i Offentlig Sektor
Kurset dekker blant annet:
Relevant nærvær i sosiale medier
- Hvilken rolle spiller sosiale medier i virksomheten?
- Informasjonsarbeid i sosiale medier
- Håndtering av tilbakemeldinger og kundebehandling
Hvilke kanaler egner seg til hva?
- Nøkkeltall om sosiale medier i Norge
- De forskjellige kanalenes egenart og forskjellene mellom dem
- Relevante bruksmønstre i forskjellige kanaler
Facebook-universet
- Firmasiden på Facebook og relevante oppsetts-optimaliseringer for denne
- Tips og forslag til gode oppdateringer og publiseringsrutiner
- Når og hvordan er det relevant å ta Instagram i bruk?
Øvrige kanaler
- Twitter som debatt- og påvirkningskanal
- Linkedin som rekrutterings- og HR-kanal
- Når er YouTube, Snapchat og Pinterest relevante kanaler?
Systematisk arbeid:
- Hvilke regler og rutiner bør du ha på plass rundt sosiale medier?
- Hvordan legge til rette for godt samarbeid innad i virksomheten?
- Hvem bør du rapportere til om hva?
Målgruppen for kurset er deg som har ansvar for å drive kommunikasjon, informasjonsformidling og/eller kundebehandling gjennom sosiale medier i dag, eller som kommer til å få slikt ansvar i nærmeste fremtid.
Kurset arrangeres 18. februar 2021 kl. 09.00 – 15.30 som digitalt dagskurs. Prisen for kurset er 1990,-.
Reserver din plass på dette svært matnyttige kurset ved å fylle ut skjemaet under:
Kurspåmeldinger er bindende. Se våre salgsbetingelser for mer informasjon.