Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Sosiale medier i offentlig sektor, kurs 3. desember 2014

Offentlig sektor har sine helt egne utfordringer knyttet til kommunikasjon, informasjonsformidling og kundeservice i sosiale medier. I dette kurset får du råd fra landets fremste eksperter på nettopp dette.

Bonus: Boken «Jus og Sosiale Medier»

Sosmed_offentligDet er alltid krevende å drive kommunikasjon i sosiale medier. For aktører i offentlig sektor er utfordringene enda større, både fordi man har spesielle lover og regler å forholde seg til, og fordi mange brukere har sterke meninger om offentlige aktører.

Klikk her for å delta på kurs i sosiale medier for offentlig sektor

Samtidig forventes det at både kommuner, fylkeskommuner, statlige aktører og mindre institusjoner faktisk er til stede i sosiale medier – både for å ta imot tilbakemeldinger og for å formidle institusjon. Dette kurset hjelper deg å håndtere denne rollen på en god måte.

Kurset dekker blant annet:

Lover og regler

  • Personvernhensyn – hva må du tenke på og når?
  • Datatilsynet – hvordan forholde seg til rammer og restriksjoner herfra?
  • Offentlighetsloven – hvilke føringer legger den for arbeidet i sosiale medier?

Facebook-sider

  • Hvordan drive offentlig informasjonsformidling på Facebook (med eksempler)?
  • Hvordan bygger du opp antallet likes på siden?
  • Hva med Facebook-annonsering?

Sosiale medier som verktøy for:

  • Omdømmebygging og PR
  • Rekruttering
  • Krisekommunikasjon
Alf-Tore Meling
Kursleder : Alf-Tore Meling
Alf Tore Meling er spesialist på sosiale medier i offentlig sektor og bidrar gjennom sitt kommunikasjonsrådgivningsbyrå – I all offentlighet - til at virksomheter innen offentlig sektor bruker sosiale medier som en profesjonell og målrettet del av den helhetlige kommunikasjonsmiksen. Alf Tore Meling er medforfatter av bøkene Sosiale medier i all offentlighet (2011) og Krisekommunikasjon 2.0 (2012) samt medforfatter av KS sitt Veikart for sosiale medier i kommune-Norge (2012).
Jon Wessel-Aas
Kursleder : Jon Wessel-Aas
Jon Wessel-Aas er advokat og partner i Bing Hodneland advokatselskap Han arbeider særlig med blant annet medierett - herunder ytringsfrihet, personvern og opphavsrett, og han har mange års erfaring som advokat for Norges største mediebedrifter. Han har publisert en rekke fagartikler og bøker innenfor disse temaene. Hans arbeidsfelt omfatter også sosiale medier, der han rådgir både offentlige og private virksomheter. Han har nylig utgitt boken Jus og sosiale medier.

 

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

 

Kurset holdes 3. desember 2014 kl. 9.00-15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Bonus: Boken «Jus og Sosiale Medier»
Hva kan du skrive og dele på Facebook eller Twitter? Kan arbeidsgiver regulere hva ansatte gjør i sosiale medier? Kan offentlige etater delta fritt i sosiale medier? Denne boken handler om lover og regler – jus – og sosiale medier. Boken er skrevet av Jon Wessel-Aas, som også er kursleder på kurset.

Sikre deg en plass på dette konkrete og matnyttige kurset ved å fylle ut skjemaet under: