Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Strategi og analyse i sosiale medier, kurs 14. og 15. juni

Dette kurset er for deg som ønsker et strategisk forhold til ditt aktive engasjement i sosiale medier, og som vil måle effekten av dette engasjementet.

Få med boken «Social Media Metrics»

Sosiale medier blir en stadig viktigere del av brukeradferden på nett. For deg som ønsker å påvirke via web gir sosiale medier unike muligheter til å nå fram og oppnå troverdighet, men hvordan måler man egentlig effekten? Hvordan kan man være sikker på at sosiale medier ikke bare er en «hype», men faktisk enforretningskritisk aktivitet?

Klikk her for å delta på kurs om strategi og analyse i sosiale medier

Dette kurset adresserer nettopp spørsmålet om hvordan man måler effekt i sosiale medier. Kurset fokuserer på hvilke problemstillinger og målemuligheter som faktisk ligger i de sosiale mediene, og hvordan man gjennom målinger kan gå aktivt inn i sosiale medier med en plan for markedsføring og salg.

  • Hva er målingspotensialet i de forskjellige sosiale mediene?
  • Hva er inntektsdrivende markedsføring i sosiale medier?
  • Hvordan lytte og overvåke de sosiale mediene?
  • Hvordan måle merkevarebyggende effekt fra sosiale medier?
  • Hvilke aktiviteter gir hvilke målemuligheter?

Kurset gir kompetanse på hvordan man kan måle effekt. I tillegg får du klare anbefalinger på metode, og konkrete innspill til din plan om hvordan din bedrift bør opptre i de sosiale mediene. Hvis du ønsker en tilnærming til sosiale medier som er basert på tall og fakta, så er dette kurset som setter deg i stand til det.

Kurset går over to dager, 14. og 15. juni, kl 09.00 – 15.30. Kurset holdes i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. For å sikre tid til aktiv deltakelse, diskusjon og gruppearbeid er det en begrensning på max 12 deltakere på kurset.

Få med boken «Social Media Metrics»
Fagboken Social Media Metrics av Jim Sterne er et nøkkelverk for alle som ønsker å måle effekten av tiltak i sosiale medier. Som deltager på dette kurset mottar du boken uten tillegg i prisen.


Pris for kurset inkludert lunsj, bok og kursmateriell er kr 9750.

Bestill plass på dette strategiske kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs