Webkommunikasjon i forskjellige flater, kurs 10. juni 2014

Hvordan skal du nå riktig bruker med riktig budskap på riktig måte i riktig kanal til rett tid? Dette er kanskje den største utfordringen for alle som jobber med flere digitale kanaler, og emnet for dette heldagskurset.

Webkom_forskjellige_flaterDe aller fleste digitale kommunikatører og markedsførere i dag jobber med flere kanaler. En form for kombinasjon av webside, Facebook, nyhetsbrev, Instagram, Linkedin, Twitter, intranett, Google Plus, YouTube og så videre er vanlig. Men hvordan holder man oversikt over det hele slik at bruker får en helhetlig opplevelse av bedriften, samtidig som man driver konvertering og resultat? – Det er emnet for dette heldagskurset.

Klikk her for å delta på kurset Webkommunikasjon i forskjellige flater

Kurset dekker blant annet:

Hvilke kanaler egner seg til hva?

  • Hvilke kanaler er push-kanaler og hvilke er pull-kanaler?
  • Hvilke behov har bruker i de forskjellige kanalene?
  • Hvilken rolle kan hver av kanalene fylle for bedriftens måloppnåelse?

«Right-touching» – å treffe riktig

  • Hvordan jobbe med å få riktig budskap til riktig bruker i riktig kanal?
  • Modeller for digital multikanalkommunikasjon.
  • Samspill mellom spredningskanaler og landingskanaler.

Planer og rutiner

  • Redaksjonsplanen for flere kanaler
  • Markedsføring og kommunikasjon i samme plan?
  • Forslag til gode regler og rutiner

Den digitale stemmen

  • Skal bedriften høres lik ut i alle kanaler?
  • Hvordan turnere fellesstemmer vs individuelle uttrykk?
  • Hvordan gi gode retningslinjer for å svare på vegne av bedriften?

Dashbord og verktøy

  • Hvilke digitale verktøy finnes for multikanalkommunikasjon?
  • Hvordan effektivisere arbeidet med automatisert spredning?
  • Timing og planlegging av innlegg i forkant.

Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

 

Kursinformasjon

Kursdato:tirsdag 10. juni, 2014
Kurstidspunkt:kl. 09.00
Kurssted:Dette er et nettkurs
Kursavgift:kr. 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj. *

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

* Kurspåmelding er bindende. Se våre salgsbetingelser.

 

Kurset holdes 10. juni 2014 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19 rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4 980 inkludert lunsj og kaffe/te. Påmeldingen er bindende.

Opps, fant ikke skjemaet.