Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Webkommunikasjon i forskjellige flater, kurs 22. januar 2014

Hvordan skal du nå riktig bruker med riktig budskap på riktig måte i riktig kanal til rett tid? Dette er kanskje den største utfordringen for alle som jobber med flere digitale kanaler, og emnet for dette heldagskurset.

Webkom_forskjellige_flaterDe aller fleste digitale kommunikatører og markedsførere i dag jobber med flere kanaler. En form for kombinasjon av webside, Facebook, nyhetsbrev, Instagram, Linkedin, Twitter, intranett, Google Plus, YouTube og så videre er vanlig. Men hvordan holder man oversikt over det hele slik at bruker får en helhetlig opplevelse av bedriften, samtidig som man driver konvertering og resultat? – Det er emnet for dette heldagskurset.

Klikk her for å delta på kurset Webkommunikasjon i forskjellige flater

Kurset dekker blant annet:

Hvilke kanaler egner seg til hva?

  • Hvilke kanaler er push-kanaler og hvilke er pull-kanaler?
  • Hvilke behov har bruker i de forskjellige kanalene?
  • Hvilken rolle kan hver av kanalene fylle for bedriftens måloppnåelse?

«Right-touching» – å treffe riktig

  • Hvordan jobbe med å få riktig budskap til riktig bruker i riktig kanal?
  • Modeller for digital multikanalkommunikasjon.
  • Samspill mellom spredningskanaler og landingskanaler.

Planer og rutiner

  • Redaksjonsplanen for flere kanaler
  • Markedsføring og kommunikasjon i samme plan?
  • Forslag til gode regler og rutiner

Den digitale stemmen

  • Skal bedriften høres lik ut i alle kanaler?
  • Hvordan turnere fellesstemmer vs individuelle uttrykk?
  • Hvordan gi gode retningslinjer for å svare på vegne av bedriften?

Dashbord og verktøy

  • Hvilke digitale verktøy finnes for multikanalkommunikasjon?
  • Hvordan effektivisere arbeidet med automatisert spredning?
  • Timing og planlegging av innlegg i forkant.

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 22. januar 2014 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19 rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4 980 inkludert lunsj og kaffe/te. Påmeldingen er bindende.