Slik måler du ROI på Google AdWords

ROI står for Return on Investment – hvor mye du tjener på de pengene du bruker. Man bør alltid måle effekten av de markedsføringstiltakene man gjør. Og med Google AdWords er dette spesielt enkelt.

Dette trenger du:

Når du har gjort dette, kan du logge deg på Analytics og gå til Trafikk / AdWords / Kampanjer:

Skje

Jeg har forstørret opp de sentrale tallene, så det blir lettere å se. Her kan du se hvordan du enkelt kontrollerer både hva du har betalt for Google AdWords og hva du får igjen av investering på dette:

Skjermbilde fra Google Anaølytics som viser ROI på AdWords-annonser

Så lenge man følger med på tallene sine, kan man både kontrollere at ting virker, og man kan justere annonser, budgivning, landingssider mm om resultatene ikke er som man håpet.


Lyst til å lære mer om Google AdWords?

Vi har både grunnleggende kurs og sertifiseringskurs.

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316