Maria sverger til sosiale medier

Denne våren lanserer vi en serie enqueter med kjente nettredaktører. Først ut er Maria Ebberstad fra Kondomeriet. I fjor ble hun kåret til årets nettredaktør og hun har tidligere jobbet for Egmont Hjemmet Mortensen, Bonnier og Radio Norge.

Maria1.      Hva er ditt hovedfokus for 2013?
Mitt hovedfokus for 2013 vil helt klart bli å knytte nettsted og sosiale medier enda tettere, samt skape   gode sider som er tilpasset ulike enheter. (Mobil, nettbrett) Gjennom sosiale medier har vi daglig dialog og kontakt med kundene på en helt annen måte som gir oss en unik mulighet til å skape et behov og knytte de enda tettere til oss. Et godt forhold trenger pleie. Dette gjelder også b2c, for at kunden skal fortsette å bruke deg må du gjøre ting enklere for kunden og vise hvorfor ved å engasjere de.

2.      Hva er ditt beste råd for å skape web-engasjement internt?
Internt sverger jeg også til sosiale medier. Selv har vi erfart at det å bruke sosiale medier internt skaper mer engasjerte medarbeider som strekker seg lenger, og har blitt flinkere til å tenke nytt.

3.      Hva er det viktigste rådet du vil gi til nye nettredaktører?
Det beste rådet jeg kan gi er å gjøre det du gjør bra. Ikke gap over for mye, men fokuser på en ting av gangen. Bli god på det du fokuserer på, og utfordre deretter deg selv til å se nye veier. Bruk at sosiale medier som en stor del av markedsføringen og god kundeservice.

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316