Markedsføring med sosiale medier - kurs
Kurs for deg som vil komme i gang med markedsføring i sosiale medier og digitale kanaler.
Kurset passer for deg som ønsker å ta tak i digitalisering av bedriftens markedsføring, for eksempel fordi du
- Driver butikk eller annen handel
- Driver frisør, hudpleiesalong eller liknende
- Er håndverker eller driver tilsvarende bedrift
- Er trener, coach eller annen personlig rådgiver
- Er regnskapsfører, bedriftskonsulent eller liknende
- Er selvstendig næringsdrivende
- … eller på annen måte eier, driver eller jobber i en SMB-bedrift
Kurset dekker blant annet:
Hvordan ta tak i markedsføring på nett?
- Hvor kan du starte når du har bestemt deg for å digitalisere bedriftens markedsføring?
- Hvordan er digital markedsføring annerledes enn mer tradisjonelle kanaler?
- Hva kan du egentlig oppnå på nett?
De viktigste plattformene
- Hva er de største og viktigste digitale kanalene?
- Hva er forskjellen på søkesynlighet og bruk av sosiale medier?
- Hvor møter du kunden på forskjellige stadier av kundereisen?
De viktigste tiltakene
- Hva skal til for å lykkes i de forskjellige kanalene?
- Hva er de viktigste grepene å ta, og i hvilken rekkefølge?
- Hvilke kanaler bør du prioritere?
Budsjetter og økonomi
- Hva kan du oppnå med gratis tiltak?
- Når lønner det seg å betale for spredning og synlighet?
- Hvilke leverandører bør du si nei til?
Behov for vedlikehold
- Hvilke systemer “driver seg selv”?
- Hva krever jevnlig vedlikehold?
- Hva trenger du av utstyr og kompetanse på litt lenger sikt?
Kurset varer i 3 timer med innlagt pause. Det vil bli anledning til å stille spørsmål.

Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer
Etter kurset skal du kunne sette i gang med digitalisering av markedsføring i din bedrift.
Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.
Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
- Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
- Presentasjonen fra kurset
- Eksempel på digitalt markedsbudsjett (regneark)
- Lenker til forskjellige relevante online verktøy for å drive markedsføring med sosiale medier
- Liste med typiske arbeidsoppgaver knyttet til digital marketing
Kursdatoer
- Nye kursdatoer kommer. Ta gjerne kontakt med oss.
- Nye kursdatoer kommer. Ta gjerne kontakt med oss.